موضوعات داغ

ترخیص کانتینرهای قطعات خودرو ادامه دارد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مهرداد جمال ارونقی معاون امور گمرکی و فنی گمرک اظهار داشت: در یکماه گذشته 2 هزار 500 کانتینر قطعات خط تولید ایران خودرو ترخیص شده و تشریفات همین تعداد کانتینر دیگر نیز در حال انجام است. وی ادامه داد: خودروسازی سایپا نیز 3 هزار کانتینر دارد که در حال تعیین تکلیف هستند.همچنین حدود 8 هزار کانتینر قطعات منفصله SKD و CKD خط تولید خودروسازان در گمرک وجود دارد که بیشتر متعلق به ایران خودرو و شرکت های زیرمجموعه و سایپا هستند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ماشین نیوز، وی در ادامه افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، اکثر قطعات و تجهیزات خط تولید خودروسازان در مسیر سبز انتخاب مسیر اظهارنامه قرار دارند و پس از اظهار کالا و در صورتی که حقوق ورودی تودیع و پروانه ترخیص الکترونیکی صادر شود، بلافاصله تشریفات ترخیص انجام می‌شود. مهرداد ارونقی درباره موانع ترخیص کانتینرهای قطعات خودروسازان گفت: کمبود نقدینگی از عمده ترین علتی است که خودروسازان نتوانسته‌اند به گمرک مراجعه و اظهار و متعاقبا نسبت به ترخیص کالای خود اقدام کنند. با پیگیری های انجام شده خودروسازان در حال اظهار و انجام تشریفات گمرکی برای ترخیص کانتینرهای قطعات خط تولید خود هستند و در چند ماه گذشته صدها کانتینر از گمرک ترخیص شده است.
معاون امور گمرکی و فنی گمرک در ادامه تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده خودروسازی سایپا 3 هزار کانتینر قطعات تولید در گمرک دارد و احتمالا در روزهای آینده وضعیت ترخیص آنها مشخص می‌شود. همچنین در یکماه گذشته 2 هزار و 500 کانتینر خودروسازی ایران خودرو ترخیص شده است. یک هزار کانتینر نیز متعلق به ایران خودروی خراسان در چابهار وجود دارد که در حال انجام تشریفات گمرکی برای ترخیص هستند. در گمرک شهید رجایی نیز یک هزار و 500 کانتینر وجود دارد که در حال طی کردن تشریفات گمرکی برای ترخیص هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد