موضوعات داغ

قیمت محصولات داخلی با واردات خودروی دسته دوم کاهش می‌یابد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: واردات خودروهای دسته دوم نیاز به عزم جدی دارد و کسانی که سود را در التهاب بازار می‌بینند مانع از تحقق آن می‌شوند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایران جیب، وی ادامه داد: در مناطق آزاد خودروهایی که در حد صفر هستند، سقف آنها با هوابرش جدا و اسقاط می‌شود و این در حالی است که این خودروها کمتر از ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد دارند و فقط ۸ سال از تولید آنها می‌گذرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه افزود: در مرحله اول برای ساماندهی بازار خودرو و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در این حوزه، خودروهای موجود در کیش، قشم و بندر انزلی با پرداخت گمرکی وارد بازار شود و سپس اقدامات لازم برای واردات خودروی دست دوم خارجی با کیفیت صورت گیرد. وی در ادامه گفت: در حال حاضر ارزان‌ترین خودرو کشور حدود ۵۰ میلیون تومان است و این در صورتی است که قیمت خودروی دست دوم خارجی حدود ۳ هزار دلار بوده و واردات این خودروها می‌تواند تقاضای بازار را کاهش دهد.
منصوری درباره وضعیت عرضه و تقاضا بازار خودرو گفت: عرضه و تقاضا در بازار خودرو متناسب با هم نبوده و این موضوع باعث افزایش قیمت خودرو شده است. با واردات خودروهای دست دوم خارجی می‌توان این تناسب ایجاد شود و قیمت‌ها روند کاهشی به خود بگیرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره قیمت خودروهای دست دوم خارجی بیان داشت: قیمت خودروهای دست دوم خارجی ۳ هزار دلار است که با احتساب تعرفه ۱۰۰ درصدی حدود ۶ هزار دلار می‌شود. با احتساب قیمت دلار قیمت این خودروها حدود ۹۰ میلیون تومان می‌شود.
محمدرضا منصوری می‌گوید: واردات خودروهای دسته دوم نیاز به عزم جدی دارد و کسانی که سود را در التهاب بازار می‌بینند مانع از تحقق آن می‌شوند.
وی در پایان تصریح کرد: خودروهای دست دوم خارجی از میزان آلایندگی کمتری برخوردار هستند و با واردات این خودروها آلودگی زیست‌محیطی نیز کاهش می‌یابد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/24
یعنی مردم ما این‌قدر بدبخت شدن که با واردات خودرو دست دوم (که البته بازم پاداش و رد پای همین‌هایی که بازار رو به این روز درآوردن دیده می‌شه) قیمت براشون ارزون‌ تر بشه!؟
جایگاه ما اینه؟
نخریم میمیریم؟
یاد پرنده مورد سوال افتادم!
(اُسگُل که یادش میره خوراکش رو کجا پنهان کرده. داستان‌سرا میگه: یه پرنده هست به نام شنقل که خوراکش رو میده اُسگُل براش نگه داره!)
شادباش میگم به دست‌اندرکاران و مردمی که همه جوره خوشحال هستن از این روزگار...
1398/2/24
اگه هدف واقعی،کاهش التهاب بازار بود،واس اینا دیکه حداقل تعرفه هارو حذف میکردن
واجب نیست به اینا هم تعرفه تعلق بگیره
1398/2/24
واردات با کدام ارز! اگه ارز تامین بشه واردات خودروی صفر بهتر هستش ولی دولت تو تامین ارز کالاهای اساسی مونده است.
1398/2/24
۳ ماه پیش گفتن قیمت کارخونه ۵٪ زیر بازار میکنیم التهاب بخوابه،البته التهاب تشنگیشون واسه پر کردن جیبشون،حالا هم دسته دوم بیارن ۳۰۰۰ دلار ،با تعرفه بکنن ۱۰۰۰۰ دلار!!!!
شما تعرفه خودروی صفر و بردار در درجه اول،بعدم کلا سعی کنین قانون در نیارید برا خودتونو چون همه ی قانوناتون یا قانون قبلیاتونو دور میزنه یا جیباتونو بیشتر پر میکنه،
1398/2/25
توی زمینی زندگی میکنیم که بهترین خاک رو واسه کاشتن همه چیز داره(شکر، برنج، گندم، سیب زمینی، پیاز،...)(میتونیم بهترین گاو و گوسفند و مرغ رو پرورش بدیم)(میتونیم از راه سلولهای خورشیدی برق ۸۰٪ دنیا رو فراهم کنیم) ولی باید همه چیز رو وارد کنیم...
برام سوال شده مغزمون از کار افتاده؟
چرا یادمون نمی‌مونه کی چی میگه و میزنه زیر بیاناتش؟!
1398/2/24
اینا همش در حد تئوری و حرفه میان بگن ما هم یه چیزی گفتیم ،واسه ماشین ده ساله ۳۰۰۰ دلاری هم می خوان ۱۰۰٪ تعرفه ببندن تا فروش اشغالای خودشون به خطر نیفته ولی جرات همین کارم ندارن ،همین کرولا ،لنسر ،سیویک ،تیدا ،سنترا ،اکورد های ۲۰۰۷ به قبل که دیگه زمان بازیافتشون داره میرسه توی منطقه آزادو هم با تعرفه ۱۰۰٪ بیارن باز هم نمی تونن رقابت کنن همونا از صفر تولیدی اینا بهتره شخصا ماشین ۳۰۰ تا رفته خارجیو بیشتر قبول دارم تا تولید داخلی که توسط یه عده خونخوار تولید میشه واسه کشتار و دزدی مردم با ۱۰۰۰ مدل حمایت مالی