موضوعات داغ

درگ تویوتا سوپرا با تسلا مدل ۳ در رقابت خودروهای الکتریکی با بنزینی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مسابقات درگ همیشه طرفداران خاص خود را دارند. با اینکه در آن‌ها بیشتر اوقات شاهد رقابت ابرخودروهای جذاب هستیم، گاهی اوقات هم رقبایی غیرعادی با یکدیگر مسابقه درگ برگزار می‌کنند. در ویدیویی جدید، با رقابتی جذاب و دیدنی روبرو هستیم. کدامیک برنده رقابت بین خودروهای الکتریکی و بنزینی می‌شوند؟
تویوتا سوپرا نماینده تمام خودروهای بنزینی است، که موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی آن توان ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این خودروی دیفرانسیل عقب مجهز به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک است و وزنی معادل ۱۵۶۰ کیلوگرم دارد. یکی از رقبای بخش الکتریکی آئودی ای-ترون با قابلیت رانندگی تمام چرخ محرک یک خودروی سنگین ۲۲۷۰ کیلوگرمی است که باتری ۹۵ کیلووات ساعتی و دو موتور آن توان ۴۰۶ اسب بخار و گشتاور ۶۶۵ نیوتن متری تولید می‌کنند.
تویوتا سوپرا

تویوتا سوپرا

جگوار آی-پیس با قابلیت رانندگی تمام چرخ محرک به وسیله باتری ۹۰ کیلووات ساعتی و دو موتورش توان ۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متری تولید می‌کند و وزن آن ۲۰۰۰ کیلوگرم است. در آخر تسلای مدل ۳ را داریم که با باتری ۷۵ کیلووات ساعتی توان ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۴۰ نیوتن متری تولید می‌کند. این خودروی الکتریکی دو موتوره با قابلیت رانندگی تمام چرخ وزنی ۱۶۳۰ کیلوگرمی دارد، که آن را به سبک‌ترین خودروی الکتریکی این درگ تبدیل می‌کند.
باید خاطر نشان کرد که تویوتا سوپرا در این مسابقه از نظر توان و گشتاور ضعیف‌تر از بقیه است و همچنین خودرویی دیفرانسیل عقب است که در برابر خودروهای با قابلیت رانندگی تمام چرخ محرک قرار گرفته است. البته مزیتش این است که سبک‌ترین خودرو بین تمام حاضران در این مسابقه است و شاید همین نکته باعث شود سوپرا شانسی در این رقابت سخت داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد