موضوعات داغ

خودروهای پرتیراژ چقدر ارزان شدند؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
قیمت خودرو ها در هفته ای که گذشت روند کاهشی به خود گرفته و بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که خودروهای پرطرفدار در بازار کشورمان ۴ تا ۵ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده اند. اما علت این افت قیمت چیست؟ به عقیده کارشناسان در کنار ثبات بازار ارز و بهبود عرضه عامل دیگری که در کاهشی شدن قیمت ها تاثیر به‌سزایی داشته است توقف عرضه عمده محصولات شرکتهای خودروسازی به چند نمایندگی خاص می باشد.
به نقل از ایرنا، تا پیش از این خودروسازان محصولات تولیدی خود را در روشی که به آن فروش سبدی می گفتند به چند نمایندگی مشخص تحویل داده و به این طریق خودروها را به بازار تزریق می کردند. به عنوان نمونه به یکی از نمایندگی ها در حدود ۲ هزار خودرو تحویل داده شده و این نمایندگی محصولات خودروسازان را در بازار توزیع می‌کرد. در حال حاضر به نظر می رسد با توقف توضیح خودروها به این روش و عرضه مستقیم از جانب خودروسازان بازار خودرو با یک کاهش قیمت نسبتا قابل توجه مواجه شده است.
به عنوان نمونه پراید ۱۳۱ با ۲ میلیون تومان کاهش قیمت در طی هفته گذشته با قیمت ۴۲ میلیون تومان به دست خریداران رسید. در خانواده پژو نیز مثلا خودروهای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ به ترتیب با قیمتهای ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار عرضه شدند.این روند در خانواده مونتاژی ها نیز ادامه یافته و به عنوان نمونه سه محصول مونتاژی گروه سایپا یعنی سراتو، چانگان و سیتروئن C33 به ترتیب با قیمتهای ۲۹۶، ۱۷۲ و ۳۵۰ میلیون تومان در بازار عرضه شدند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد