موضوعات داغ

عملکرد مزدا CX-30 و تسلا مدل ۳ در تست گوزن چگونه است؟ + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
به تازگی گروه km77.com یک تست گوزن جدیدی با حضور مزدا CX-30 و تسلا مدل ۳ ترتیب داده‌اند. این تست یکی از سخت‌ترین آزمون‌های ایمنی جاده برای خودروها است. در این تست که حضور ناگهانی یک شی، شخص یا حیوان را جلوی خودرو شبیه سازی می‌کند، راننده باید به سرعت از برخورد با آن مانع جلوگیری کند، در حالی که کنترل خودرو را هم از دست نمی‌دهد. خودروهای زیادی از این تست سربلند بیرون نیامده‌اند که از آن‌ها می‌توان به جگوارi-Pace اشاره کرد.
مزدا CX-30 که جدیدترین عضو خانواده مزداست در این تست عملکرد خوبی دارد، البته آن را با سرعت پایینی می‌گذراند. این مدل ابتدا با سرعت ۷۷ کیلومتر بر ساعت این تست را انجام داد، اما طی آن با چند مخروط برخورد کرد و نتوانست برای دسته بعدی مخروط‌ها به مسیر قبلی خودش برگردد. راننده گفته خودرو در آن حالت هم قابل کنترل و کاملا ایمن بوده است. بهترین تلاش CX-30 در این تست با سرعت ۷۴ کیلومتر بر ساعت رقم خورد، که در آن شاهد کمی انحراف از مسیر بودیم، اما خودرو توانست ورود و خروج خوبی داشته باشد.
تسلا مدل ۳ که قبلا در این تست حضور داشته عملکرد خیلی بهتری داشت. این خودرو در سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت با ترمزهای استاندارد خودش کاملا قابل کنترل و با انحراف خیلی کمی از مسیر اصلی ظاهر شد.
تسلا مدل ۳ حتی در سرعت‌های بالاتر هم توانست عملکرد خوبی در تست گوزن داشته باشد، البته با چندین مخروط هم برخورد داشت. مهم این است که این مدل می‌تواند خیلی خوب از برخورد با موانع خودداری کرده و به روشی ایمن به مسیر اصلی خودش برگردد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/8/13
رکوردار تست گوزن تو دنیا دست زانتیاست در سال ۱۹۹۹...هنوزم هیچ ماشینی نتونسته رکوردشو بزنه ..هیچ ماشینی هم تو ایران جایه زانتیایه خودمون رو پر نمیکنه
1398/8/14
خسته نشدین از این شایعه ؟؟ یکی یه مرخرفی گفت یه عده اشغال سوار شروع کردن تکرارش، اخه زانتیا چه اشغالیه. تنها چیزی که در مورد زانتیا خبر ساز شد ایمنی فاجهشه که از پراید هم بدتره. معمولا در مورد رکورد یه فیلمی وجود داره نه اینکه منبع خبر پیج زانتیا سوارا باشه
1398/8/17
تو سایت ویکی پدیا تست گوزن به نام moose test یا vda میباشد. اونجا رکوردار این تست رو نوشته .
1398/8/17
نادر جوون برو داداش حرف زدن یاد گرفتی بیا نظر بده
1398/8/14
تسلا واقعا عالیه و چسبیده آسفالت
مزدا میخوره نیم شاسی باشه خیلی بلنده