موضوعات داغ

تکلیف کارت سوخت در فرایند خرید و فروش خودرو چه می شود؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول

با توجه به گفته های سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی؛ خریداران خودرو می بایست پس از انجام فرایند خرید و فروش خودرو کارت سوخت را از فروشنده دریافت کنند و در صورت اجتناب فروشنده خریداران می تواند مساله را قانونی پیگیری کنند.

به نقل از ایسنا، فاطمه کاهی در این خصوص توضیح داد: «در صورت اجتناب فروشنده برای تحویل کارت سوخت خریدار می تواند با در دست داشتن مدارک لازم نسبت به دریافت المثنی کارت سوخت خود اقدام کند. با این کار، کارت سوختی که فروشنده در اختیار دارد نیز باطل خواهد شد.»

وی ادامه داد: «قرار گرفتن نام یک فرد بر روی کارت سوخت بدین معنی نیست که فرد مذکور صرفا مالک کارت سوخت است چراکه کارت سوخت به خودرو تعلق دارد.»

گفته می شود برای پیگیری کارت هوشمند سوخت می توان به سایت www.epolice.ir مراجعه کرده و با طی کردن مراحل مربوطه در نهایت وضعیت کارت سوخت مشخص خواهد شد.

متقاضیان در صورتی که در این باره سوال داشته باشند، می‌توانند به پورتال شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی به آدرس WWW.NIOPDC.IR مراجعه یا با شماره پاسخگویی 09627 تماس بگیرند.

در خواست صدور کارت هوشمند سوخت المثنی و همچنین حذف رمز کارت سوخت تنها از طریق دفاتر پلیس +10 انجام می پذیرد و افراد و یا وکیل قانونیشان می تواند از طریق این دفاتر مراحل اداری را طی کنند.

مدارک مورد نیاز به این منظور برای اشخاص حقیقی، یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نیاز است. برای اشخاص حقوقی نیز معرفی نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضاء و مهر مجاز به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نماینده نیاز است. دارندگان وکالتنامه معتبر قانونی از مالک نیز می توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نسبت به اخذ کارت المثنی هوشمند سوخت اقدام کنند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/18
عجب داستانیه خدا وکیلی ! ماشین میخری، بعد نه بیمش بنام خریداره، نه کارت سوختش ! مثلا فردا روزی من ماشینمو بفروشم بیمه ماشینم که بنام منه میره می افته دست خریدار و کارت سوختی که بنام منه فروشنده میره می افته دست خریدار ! همین خودش میتونه در آینده ایجاد کلی گرفتاری کنه !
باید طوری باشه که بیمه و کارت سوختی که مثلا بنام منه و شماره پلاکم روی کارت سوخت خورده پس کارت سوخت یا تخفیف بیمه و خود بیمه نامه موقع تعویض بنام خودم بمونه و اون شخصی که خودرو رو میخره هم خودش بیمه نامه و کارت سوخت بنام خودش باشه. الان شما حساب کن ماشینی که چند دست چرخیده کارت سوختش بنام اون نفر اولیه!
ماشالا ادعای استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا رو هم که دارن بعد اینو نمی تونند انجام بدن !!!
1401/7/9
سپاس‌گزارم