موضوعات داغ

مزایا و معایب رنو ساندرو استپ وی را بشناسید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رنو ساندرو استپ وی یکی از محصولات پرطرفدار و محبوب پارس خودرو است که در فاصله سال‌های 1395 تا 1398 توسط این شرکت تولید شده و به بازار عرضه شد. رنو ساندرو استپ وی در حقیقت نسخه ارتقایافته رنو ساندرو است که ارتفاع سیستم تعلیق آن افزایش یافته و در نسخه دنده‌ای به جای کلاچ سیمی از کلاچ هیدرولیک استفاده شده است. فاصله تعویض دنده‌ها نیز در رنو ساندرو استپ وی به واسطه استفاده از گیربکس جدید اندکی بهتر شده است.

رنو ساندرو استپ وی در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک روانه بازار شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت، با فاصله قیمتی نسبت به رنو ساندرو معمولی به فروش رسید. رنو ساندرو استپ وی از زمان عرضه تا به حال خودرو محبوبی بوده است و این مورد را می‌توان از حواشی پیش آمده هنگام ثبت نام مشتریان در شرایط پیش فروش پارس خودرو متوجه شد.

پس از اعمال مجدد تحریم‌های بین‌المللی علیه خودروسازی کشورمان و خروج رنو از ایران، تولید رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی متوقف شد. با توجه به تقاضایی که برای خرید رنو ساندرو استپ وی وجود داشت و تورمی که بازار تجربه می‌کرد، قیمت رنو ساندرو استپ وی پس از توقف تولید به شدت رو به افزایش گذاشت.

رنو ساندرو استپ وی و رقبای آن

رنو ساندرو استپ وی در بازار با خودروهایی همچون ام وی ام X22 و بایک X25 رقابت می‌کند. در حالی‌که تولید رنو ساندرو پس از یک بازه سه ساله متوقف شد، ام وی ام X22‌ مدیران خودرو همچنان به تولید می‌رسید و در تیپ بندی گسترده‌ای روانه بازار می‌شد. به همین دلیل و با توجه به افزایش قیمت رنو ساندرو استپ وی، مشتریان به آرامی تمایل به خرید خودروهای جایگزین و نسبتا مجهز چینی پیدا کردند.

رنو ساندرو استپ وی

مزایا و معایب رنو ساندرو استپ وی به عنوان خودرویی محبوب در بازار ایران، از ابتدای ورود این خودرو به بازار تا هم‌اکنون یکی از مشخصه‌های مهم برای خریداران و مصرف‌کنندگان بوده است. این موارد امروزه و با توجه به افزایش شدید قیمت خودرو اهمیتی دوچندان پیدا کرده‌اند و مصرف‌کنندگان علاقه دارند تا قبل از خرید خودرو، مزایا و معایب آن را بشناسند. به همین بهانه در این مطلب به بیان برخی از مزایا و معایب رنو ساندرو استپ وی خواهیم پرداخت. در ادامه با خودروبانک همراه باشید.

مزایا و معایب رنو ساندرو استپ وی

خودروهای مونتاژی رنو در ایران از جمله رنو ساندرو، رنو ساندرو استپ وی و رنو تندر 90 از مزایای فوق‌العاده‌ای برخوردارند که همین عامل به سکوی پرتاب این محصولات اقتصادی در کشورمان تبدیل شد. برخی از این مزایا حتی امروزه نیز عاملی برای موفقیت محصولات رنو در مقابل رقبای خوش رنگ و لعاب چینی قلمداد می‌شوند. در سوی مقابل معایب رنو ساندرو استپ وی موجب شده‌اند که فروغ این هاچ‌بک اقتصادی اروپایی به مرور در بازار ایران کمرنگ شود.

مزیت اول، کیفیت ساخت

شکی نیست که کیفیت ساخت را باید مهم‌ترین مورد از مزایا رنو ساندرو استپ وی بدانیم. محصولات رنو از ابتدای حضور خود در خط تولید پارس خودرو به واسطه کیفیت قابل توجه در مقایسه با سایر محصولات داخلی مشهور شدند و این شهرت حتی امروزه نیز در بازار زبانزد همگان است.

کیفیت ساخت قابل قبول رنو ساندرو استپ وی موجب شده تا خریداران با اطمینان خاطر نسبت به خرید ساندرو کارکرده اقدام کنند و نگرانی خاصی از بابت استهلاک موتور یا افت کیفی قطعات خودرو نداشته باشند. این مساله در حالی رخ می‌دهد که سایر خودروهای تولید داخل از ابتدای دهه نود تاکنون افت کیفی شدیدی را تجربه کرده‌اند.

مزیت دوم، فضای جادار کابین

رنو ساندرو استپ وی یک هاچ‌بک کراس است و در چنین خودروهایی، ایجاد فضای مناسب کابین یکی از مشکلات همیشگی خودروسازان هنگام طراحی محصولات است. خوشبختانه طراحان داچیا و رنو موفق شده‌اند کابینی جادار را برای رنو ساندرو استپ وی خلق کنند تا محصول آن‌ها قدرت رقابت با رقبای چینی را داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: مقایسه رنو ساندرو استپ‌وی و بایک X25 ؛ شرقی جویای نام یا غربی کهنه‌کار؟

به راحتی می‌توان گفت که کابین رنو ساندرو استپ وی از نظر ابعاد هیچ تفاوتی با کابین رنو تندر 90 ندارد، از این رو مشتری می‌تواند هاچ‌بکی را با کابین یک سدان در اختیار بگیرد. این مزیت در بازاری که توسط خودروهای کوچک انباشته شده، یک عامل موفقیت برای رنو ساندرو استپ وی محسوب می‌شود.

عیب اول، کمبود شدید امکانات رفاهی

در حالی‌که قوای فنی کم استهلاک بزرگترین مورد از مزایا رنو ساندرو استپ وی به شمار می‌آید، کمبود امکانات رفاهی نیز بزرگترین مورد در لیست معایب رنو ساندرو استپ وی است.

همچنین بخوانید: رنو ساندرو استپ وی یا ام وی ام X22 ، ساده‌زیستی در برابر تجمل‌گرایی

رنو ساندرو استپ وی یا داچیا ساندرو، محصولی از شرکت رومانیایی داچیا است که با هدف تسلط بر بازار خودروهای اقتصادی اروپای شرقی و خاورمیانه عرضه شده است. داچیا نیز همواره به تولید محصولات اقتصادی رنو اشتغال دارد و سعی می‌کند تا تمرکز خود را بر کاهش استهلاک و افزایش دوام خودروهایش قرار دهد.

ساندرو استپ وی

به همین دلیل محصولات داچیا از جمله رنو ساندرو استپ وی و رنو تندر 90 امکانات رفاهی قابل قبولی ندارند و در مقایسه با رقبای چینی ضعیف ظاهر می‌شوند. این مساله در سال‌های اخیر و با هجوم انواع خودروهای چینی شدت بیشتری پیدا کرده و سلیقه مشتریان ایرانی به سمت استفاده از امکانات رفاهی گوناگون تمایل پیدا کرده است. بنابراین مشتری پس از خرید رنو ساندرو استپ وی ناچار است تا مبلغ زیادی را برای خرید و نصب امکانات رفاهی خرج کند.

طراحی قدیمی

یکی دیگر از معایب رنو ساندرو استپ وی به طراحی قدیمی این خودرو باز می‌گردد. رنو ساندرو استپ وی با تاخیری چند ساله به بازار ایران رسید و پارس خودرو نیز تصمیم گرفت تا به جای مونتاژ نمونه جدید، همان نسخه اول از رنو ساندرو استپ وی را به تولید برساند. بنابراین در زمانی که تولید نسل اول رنو ساندرو استپ وی در سایر نقاط جهان متوقف می‌شد، پارس خودرو تولید این محصول را آغاز کرد.

به همین دلیل مشتریان رنو و داچیا در رومانی و ترکیه سوار بر نسل دوم رنو ساندرو استپ وی می‌شدند اما مشتریان ایرانی ناچار بودند تا نسل اول این خودرو را خریداری کنند. طراحی نسل اول رنو ساندرو مربوط به سال 2009 است و در هنگام عرضه به بازار ایران در سال 2016، خودرویی از مد افتاده محسوب می‌شد. طبیعی است که ظاهر رنو ساندرو در مقابل چینی‌هایی که روز به روز پیشرفت ظاهری را تجربه می‌کنند، حرفی برای گفتن ندارد.

جمع‌بندی و نتیجه گیری

این روزها برای خرید رنو ساندرو استپ وی به بودجه‌ای در حدود 250 میلیون تومان نیاز دارید و این در حالی است که برای افزودن امکانات رفاهی به رنو ساندرو استپ وی، باید مبلغی دیگر نیز کنار بگذارید. در همین حال می‌توان نسبت به خرید ام وی ام X22 اقدام کرد، خودرویی که همچنان به تولید می‌رسد و شرکت عرضه کننده یعنی مدیران خودرو نیز پشتیبانی خوبی از محصولاتش ارائه می‌دهد.

ساندرو استپ وی

علاوه برآن می‌توانید با بهره‌گیری از شرایط فروش اقساطی مدیران خودرو، با بودجه‌ای کمتر نسبت به خرید ام وی ام X22‌ اقدام کنید و علاوه برآن دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافه برای نصب آپشن‌ ندارید. دیگر گزینه‌های رقیب رنو ساندرو استپ وی همچون دانگ فنگ H30 کراس نیز در بازار موجود هستند که با بودجه‌ای کمتر می‌توان نسبت به خرید آن‌ها اقدام نمود. بنابراین توصیه می‌شود پیش از اخذ تصمیم نهایی در خصوص خرید رنو ساندرو استپ وی، سایر گزینه‌ها را نیز مد نظر داشته باشید.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/6/7
جک s3 به مراتب به مراتب از این ماشین بدون امکانات با صندلی افتصاح با قیافه زشت بهتره
مزایای جک صندوق 600 لیتری
فرمان کمک برقی
سیستم کنترل پایداری
کروز کنترل
مانیتور و دوربین
صندلی چرم
تهویه اتوماتیک
گیربکس cvt نسل جدید با مود اسپرت و بسیار هماهنگ با موتور
اتو لایت، tpms
سواری نرم و با کیفیت
کم مصرف
دیگه چه انتظاری دارین؟
این همه رو ندید بگیرین و برین ساندرو لخت مادرزاد رو بگیرین که مثلا کیفیت داره؟ مگه جک کیفیت نداره؟؟؟!!!
1399/6/8
بله قطعا اکثرا با نظر شما مخالفن جک واقعا هیچ جاش به هم نمیخونه رینگ های کوچک برای اون بدنه بزرگ
موتور کم حجم با گیربکس cvt کابین با متریال نسبتا ضعیف اگر با 4 تا آپشن ماشین براتون عالی میشه قطعا میتونید به راحتی چینی سوار شید
1399/8/5
جک چینیه گیربکس این ماشین بینظیره درست امکانات رفاهیش کمه ولی از لحاظ قدرتی عالیه
جک به کیفیته مولتی مدیا جک j3 هنگ میکنه
ساندرو از هر لحاظ از اون بهتره
1399/6/7
خودرویی با تریم ساده و هندلینگ ضعیف که در بالاتر از صد کیلومتر هم
تعادل خوبی ندارد اما اینکه ملت 400 میلیون تومان بابت ان پول می دهند
از عجایب است!!!!
1399/6/7
واقعا خودروی مزخرفی هستش با قیافه داغونش نمیشه کنار اومد و امکانات در حد خودروهای قدیمی ولی قیمت انفجاری بالا که ارزش خرید این ماشین رو خیلی کم کرده.با توجه به قیافه و امکانات و شرایط این روزا قیمت خودرو قیمتش نهایت ۲۰۰تومن هس
1399/6/8
سلام خدمت دوستانی که حتی یکبارهم پشت این نشستن و الکی از سر حسادت متن مینویسن فقط یک جمله بگم توسربالایی های گردنه حیران اردبیل بااون همه پیچ وخم شدیدمیفهمی این ماشین کاراییش چیه درسته امکانات نداره ولی توسربالایی های شدیدقدرت ماشین میفهمی بنده ازصفرمدل96دارم دنده دستی وقتی معکوس میزنی بایدماشین های چینی رونگاه کنی که چطوری نقطه میشن تو آینه موقع فروش هم کمتراز یک ساعت باآقایی باقیمت دلخواهت میفروشی نه اینکه التماس کنی برای فروش ماشین چینی
1399/9/21
داشتمش بعد از سه ماه خون جگر خوردن فروختم و جک اس تری خریدم.... بیچاره اسمش چینی گذاشتن وگرنه موتور که گرین جت میتسوبیشی هست گریبکس که پانچ بلژیک و هلند هست کالیپر های ترمز همگی ژاپنی هست و سیستم برق هم بوش آلمان
خدا رو شکر که فرغون دادم ماشین گرفتم
1400/8/6
سلام
اونایی که میان میگن ماشین چینی بهتره ، ماشین قبلیشون پراید بوده چون ماشین چینی فقط امکانات داره موتور گیربگسش بعد دوسال میشه عین پراید مدل ۸۰کاربراتی
خدایی خودتون قضاوت کنید ماشین فرانسه بهتره یا چین
تا چند سال پیش جنس چینی کسی نمیخرید چون بدرد نمیخوره ولی الان از مجبوری میخرن