موضوعات داغ

سدان پرچمدار ام جی 7 در چین رونمایی شد: اولین عضو سری بلک لیبل

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

برند MG یک سدان پرچمدار جدید را رونمایی کرد که قرار است به عنوان اولین محصول از سری بلک لیبل در تاریخ ۱۷ اوت در چین عرضه شود.

این اولین بار نیست که MG از این نام استفاده می‌کند، در حالی که اولین نسل ام جی 7 (2007-2013) در واقع فیس‌لیفت روور ۷۵ (۱۹۹۸-۲۰۰۵) بود که آن هم بر اساس سبک طراحی بی ام و ساخته شده بود. خوشبختانه مدل نسل دوم کاملاً جدید است و سبک طراحی MG را وارد سطح جدیدی می‌کند. هدف از تولید این مدل این است که به عنوان بخشی از سری بلک لیبل که سبک طراحی و امکانات ویژه را در اولویت قرار می‌دهد، سهم این برند در بازار را بهبود ببخشد.

ام جی 7

ام جی 7 از نمای کناری یک فست‌بک با ظاهری شبیه آئودی A7 است. بدنه آن کاملاً عضلانی و دارای خطوط طراحی پویا و شانه‌های عقب برجسته است. در نمای جلو، چراغ های LED باریک‌تر و تهاجمی‌تر از چیزی هستند که تاکنون از این برند دیده‌ایم و جلوپنجره بزرگ و ورودی‌های هوای جانبی شبیه کانسپتMG سایبراستر به نظر می‌رسند. در نمای عقب شاهد چراغ‌های LED تمام عرض، اسپویلر داک‌تیل یکپارچه با آیرودینامیک فعال، به علاوه لوله‌های اگزوز چهارگانه هستیم که ذات احتراق داخلی بودن موتور آن را نشان می‌دهند.

رسانه‌های چینی می‌گویند که طول این مدل ۴.9 متر، عرض آن ۱.9 متر و ارتفاعش ۱.4 متر است. بنابراین طول آن ۸۵ میلیمتر کمتر از آئودی A7، ۱۰۴ میلیمتر کمتر از مرسدس بنز CLS و ۱۸۸ میلیمتر کمتر از بی ام و سری ۸ گرن کوپه است. البته انتظار می رود که MG7 به طور قابل توجهی ارزان‌تر از این مدل‌ها باشد. متأسفانه هنوز تصاویری از فضای داخلی منتشر نشده است، اما انتظار داشبورد دیجیتال و صندلی‌های باکیفیت را داریم.

در تیزرهای منتشرشده در ویبو، MG جزئیات زیادی را در مورد این مدل فاش نکرد اما تأیید کرد که با یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ در دسترس خواهد بود. طبق گزارش سایت کار نیوز چین، موتور ۲ لیتری نسخه 405 VTGI تروفی که در تصاویر می‌بینید توان ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور ۴۰۵ نیوتن متر تولید خواهد کرد و این مدل دارای جعبه‌دنده 9 سرعته خودکار ZF است. موتور 1.5 لیتری نسخه 300 VTGI با توان ۱۸۳ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر نیز در کنار یک جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه کار می‌کند. درنهایت، انتظار می‌رود نسخه‌های پلاگین هیبریدی قدرتمندتر در اواسط سال ۲۰۲۳ عرضه شوند.

ام جی 7

در جریان معارفه رسمی ام جی 7 در تاریخ ۱۷ اوت، اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر خواهد شد. این مدل در بازار چین بالاتر از سدان‌های MG5 و MG6 قرار خواهد گرفت. MG7 همانند اکثر خودروهای احتراق داخلی پرچمدار، به احتمال زیاد فقط در بازار چین عرضه خواهد شد، چون مشتریان در اروپا و آمریکای شمالی بیشتر به خودروهای شاسی بلند و مدل‌های برقی علاقه دارند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/12
ظاهرش فوق العاده جذابه و هم چنین قدرت و شتابش ، از خیلی از کره ای ها و ژاپنی ها و اروپایی ها و.. بهتر میتونه باشه