موضوعات داغ

سئات ایبیزا برقی می‌شود، تجدید حیات هاچ بک محبوب اسپانیایی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سئات ایبیزا یکی از هاچ‌بک‌های محبوب اروپایی است که توسط شرکت اسپانیایی سئات از زیرمجموعه‌های فولکس واگن ساخته می‌شود. تاکنون پنج نسل از سئات ایبیزا به بازار جهانی عرضه شده است. سئات ایبیزا در حقیقت نسخه ارزان‌‌تری از فولکس واگن پولو است.

سئات یکی از زیرمجموعه‌های تحت فشار فولکس واگن است. شرایط برای این برند چندان مناسب نیست و حتی امکان انحلال آن نیز در برخی رسانه‌ها پیش‌بینی شده است. با این حال نظر غول آلمانی بر ادامه حیات سئات و تولید مدل‌های الکتریکی است. علاوه بر زیرمجموعه کوپرا که به تولید خودروهای الکتریکی اختصاص دارد، دیگر خودروهای این برند همچون سئات ایبیزا نیز به زودی الکتریکی خواهند شد.

انتظار می‌رود نسل ششم سئات ایبیزا علاوه بر بهره‌مندی از قوای فنی الکتریکی، از فرم هاچ‌بک به کراس‌اوور تغییر پیدا کند. انتظار می‌رود نسل ششم سئات ایبیزا در سال 2026 عرضه شود. این خودرو براساس پلتفرم مشترکی با کوپرا Urban Rebel، فولکس واگن ID.2 و اشکودا الروگ توسعه خواهد یافت.

موتور الکتریکی سئات ایبیزا روی محور جلو این خودرو قرار دارد و حداکثر توانی بین 75 الی 110 کیلووات را تولید خواهد کرد. باتری خودرو نیز در صندوق عقب خودرو قرار خواهد گرفت تا فضای سرنشین‌ها تحت تاثیر قرار نگیرد. محدوده برد تقریبی سئات ایبیزا برقی حدود 400 کیلومتر خواهد بود، با این حال نسخه‌های مختلفی از این خودرو به بازار عرضه خواهند شد. مشتریان می‌توانند برای دستیابی به قیمت کمتر، ظرفیت باتری خودروها را کاهش دهند تا قیمت تمام شده خودرو برای آن‌ها کاهش یابد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد