موضوعات داغ

آشنایی با تنها شاسی‌بلند ناشناخته لامبورگینی + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در تاریخ 4 دسامبر، بیش از 5 سال پس از اینکه اولین طرح مفهومی "اوروس" را دیدیم، کمپانی خودروسازی لامبورگینی سرانجام تصمیم به تولید این خودروی شاسی بلند عجیب گرفت تا چشم انداز آینده شرکتش را به حقیقت تبدیل کند. با این حال، برای اولین بار نیست که لامبورگینی یک اتومبیل شاسی بلند تولید می‌کند و پیش از طراحی و ساخت شاسی بلند "اوروس"، کمپانی خودروسازی لامبورگینی تولید یک خودروی شاسی بلند دیگر را در کارنامه خود دارد.
لامبورگینی LM002، اولین شاسی بلند عجیب این خودروساز ایتالیایی است که در اواخر دهه 1970 میلادی به عنوان یک وسیله نقلیه پیشرفته نظامی طراحی و ساخته شد، اما در مقابل خودروی نظامی Humvee توانست قرارداد را بدست آورد و این فرصت را از شاسی بلند نظامی لامبورگینی بگیرد. در سال 1981 میلادی، مهندس "جیولی آلفییری" پروژه خود را به یک وسیله نقلیه استاندارد برای مصارف عموم تغییر داد و پس از 5 سال توسعه، در نهایت اولین محصول نهایی خود را در نمایشگاه بروکسل 1986 میلادی به نمایش گذاشت تا اولین خودروی شاسی بلند لامبورگینی با قابلیت استفاده عموم متولد شود.

این خودرو در زیر کاپوت خود از پیشرانه 12 سیلندر معروف لامبورگینی "کانتاش" استفاده می‌کرد. یک موتور 5.2 لیتری دوازده سیلندر تنفس طبیعی که می‌تواند حداکثر 450 اسب بخار قدرت تولید کند و سرعت لامبورگینی LM002 را به مرز 200 کیلومتر بر ساعت برساند، این درحالیست که دیگر خودروهای موجود در بازار همچون شورلت کوروت، از یک پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر سود می‌برد که تنها 230 اسب بخار قدرت دارد.
بدنه لامبورگنی LM002 ترکیبی از فایبرگلاس و آلومینیوم بود و همچنین از یک سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک سود می‌برد که مجهز به دیفرانسیل قفل شونده است. داخل کابین اتومبیل هم در سال 1986 میلادی، یک فضای کاملا لوکس به شمار می‌رفت. اما با این وجود، خودروی لامبورگینی LM002 طی شش سال حیات خود تنها موفق به فروش حدودا 300 دستگاه شد. ولی برای لامبورگینی اوروس می‌توان یک فروش بسیار خوب را پیش بینی کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد