موضوعات داغ

با کیا اپتیمای هیبریدی آشنا شوید + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
کیا اپتیما سدان سایز متوسط کره ای که حال و هوای اروپایی دارد ، یک موفقیت بزرگ در بازار برای این برند است و همینطور این مدل بین خودرو نویسان نیز محبوب است. اما بیشتر مردم هنوز متوجه نشده اند که اپتیما در نسخه ی هیبریدی در بازار عرضه می شود. این مدل برای سال 2017 دچار بهینه سازی شده است که این بهینه سازی ها تمامی مزایای نسل چهارم این خودرو را همچنان با خود به همراه دارد.کیا مسیر زیادی را از ارایه ی اولین اپتیما هیبرید در سال 2011 تاکنون پیموده است و با شروع نسل چهارم سدان متوسط اپتیما در سال گذشته، مدل 2017 تماما از نظر انتقال قدرت برقی – بنزینی بروز رسانی شده است. سیستم هیبرید جدید از یک موتور خطی چهار سیلندر 2 لیتری تشکیل شده است که از موتور 2.4 لیتری قبلی کوچکتر شده است، اما در کنار آن از یک موتور الکتریکی بزرگتر 38 کیلوواتی بهره برده است که از موتور 30 کیلوواتی که بر روی مدل سال پیش قرار داشت بزرگتر است. همچنین اسب بخار خروجی این سیستم از 206 اسب بخار به 192 کاهش یافته است ، در حالیکه گشتاور تولیدی از 195 نیوتون متر به 271 نیوتون متر افزایش یافته است.سایز باتری ها از 1.4 به 1.6 کیلووات ساعت افزایش داشته است و همانند گذشته در فضای زیر صندوق عقب جای داده شده اند که مقداری از فضای بار را اشغال کرده است ، هر چند صندلی های عقب هم چنان می توانند با نسبت 40/60 تا شوند. فضای کلی ماشین 13.4 متر مکعب است که اگر بخواهیم با مدل بنزینی مقایسه کنیم، مدل سدان پایه با موتور بنزینی ظرفیتی برابر 15.9 متر مکعب دارد. خوشبختانه سیستم انتقال قدرت همچنان شش سرعته اتوماتیک است و به CVT تغییر نکرده است.

کیا اپتیما هیبریدی

کیا اپتیما هیبریدی

مصرف سوخت اپتیما بر اساس اندازه گیری های رسمی یک گالن (3.78 لیتر) 6 لیتر در هر 100 کیلومتر در شهر ، 5.1 لیتر در هر 100 کیلومتر در بزرگراه و 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی است. در این تست میانگین 41.7 مایل به ازای هر گالن سوخت ثبت شد که 5.64 لیتر در هر 100 کیلومتر می شود. این اعداد باعث می شوند که این خودرو رتبه ی خوبی را از نظر مصرف انرژی بدست آورد. که طبق اعلام سازمان مصرف انرژی سالیانه 3.5 تن گاز کربن دی اکسید تولید خواهد کرد.این ارقام قطعا نشان دهنده ی بهبود بسیار خوبی در بحث مصرف سوخت برای این نسل نسبت به نسل پیشین هستند، اما همچنان هیبریدهای دیگر در بازار حاضرند و رقابت ادامه دارد. برای کسانی که علاقمند به مصرف سوخت کمتر هستند، نسخه ی پلاگین با باتری بزرگتر و قابلیت طی 43 کیلومتر در حالت برقی موجود است. برای مصرف روزانه، اپتیما هیبرید مقداری سر و صدا تولید می کند که شما این سر و صدا را در مدل بنزینی آن نخواهید شنید، اما همان سواری نرم و رفتار اروپایی مدل بنزینی را ارایه خواهد داد. بعد از یک ساعت رانندگی، به سادگی فراموش خواهید کرد که این یک خودروی هیبرید است. اگر تمایل دارید که هیبرید بودن خودرو را به یاد داشته باشید، سیستم کمکی Eco-Driver که همانند سیستم های هشدار دهنده صوتی عمل می کند، شما را در مصرف اقتصادی و بهینه تر یاری خواهد نمود. با احساس خوبی که فرمان به راننده می دهد، شاسی مستحکم تر این نسل و سیستم انتقال قدرتی که در مورد آن صحبت شد، این سدان هیبریدی رانندگی لذت بخشی را ارایه خواهد داد.اما هیچ چیز رایگان نیست و برای در اختیار گرفتن این خودرو باید مبلغی را بپردازید . شروع قیمت این ماشین از 26.890 دلار در مدل پرمیوم می باشد که هزار دلار کمتر از تویوتا کمری هیبرید با مشخصات فنی قویتر است. اپتیما هیبرید در نسخه EX ، 31.885 دلار قیمت دارد که از نسخه ی استاندارد غیر هیبرید پنج هزار دلار گرانتر است.
کیا اپتیما 2017 ممکن است از نظر مصرف سوخت حرف چندانی برای گرفتن در مقابل رقبایش نداشته باشد ، اما همانند فورد فیوژن هیبرید و شورولت مالیبو هیبرید، طراحی جذاب و زیبا دارد و احساس یک سدان سنتی را به سرنشینان ارایه میدهد، که بسیاری از هیبرید های دیگر قادر به انجام این کار نیستند. علاوه بر این در هنگام رانندگی با آن احساس منحصر به فرد اروپایی را تجربه خواهید کرد. بنابراین ، نباید به اپتیما هیبرید به عنوان بهترین انتخاب در بین هیبریدی ها نگاه کرد، بلکه یکی از گزینه های کارآمد تر برای کسانی که به دنبال یک اتومبیل سواری با اتاق بزرگ، طراحی جذاب و رانندگی لذت بخش هستند خواهد بود.در انتها می توانید جدول مشخصات، ویدیوی معرفی و گالری تصاویر کیا اپتیمای هیبریدی را مشاهده کنید.

مشخصات فني
مدلکیا اپتیما هیبرید
پيشرانه4 سیلندر خطی تنفس طبیعی
حجم موتور1999 سی سی
حداکثر قدرت192 اسب بخار در 6 هزار دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور375 نیوتن متر در 2330 دور بر دقیقه
شتاب رسمي9 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن1780 کیلوگرم
قيمتاز 26 تا 31 هزار دلار



نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/5
اپتیما واقعا با استقبالی خوبی تو بازار روبرو بوده و به نظر من لایق این استقبال و جایگاه تو بازار هم هست چون هیچ وقت توقف نکرده و درجا نزده و همیشه سعی کرده خودشو به روز نگه داره و همیشه به سمت جلو حرکت کنه
از سال ۲۰۱۱ به این طرف هر فیس لیفتی که رو این اتاق انجام شده باعث پیشرفت اون شده و من فکر میکنم اپتیما در حال حاضر از نظر طراحی به بلوغی رسیده که نمیشه ایراد خاصی بهش گرفت
1396/10/5
محمد جان کامنتت را تصحیح کن بگو در رده ی قیمتی خود شما با اپتیما جوری رفتار کردی که اینگار بهترین ماشین دنیاست
1396/10/5
خیلی ممنون از تذکرت حسین جان
نظرت کاملا درست و منطقی و من باید اشاره میکردم که چیزی درمورد اپتیما گفتم در مقایسه با هم کلاسی های خودشه