موضوعات داغ

آیا نسل جدید بی ام و X4 شانسی برای عرضه در ایران دارد؟

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
در حاشیه نمایشگاه بین المللی اتومبیل آمریکای شمالی سال ۲۰۱۸ مدیر اجرایی بی ام و دکتر نیکلاس پیتر به طور رسمی اعلام کرد که نسل جدید بی ام و X4 در سال ۲۰۱۸ به بازار خواهد آمد. می توان گفت که سال ۲۰۱۸ از نظر فروش خودروهای شاسی بلند برای این برند آلمانی بسیار مهم است چون این کمپانی دو شاسی بلند دیگر یعنی مدل X2 و X7 را نیز طی ۱۲ ماه آینده رونمایی خواهد کرد.
به تازگی نیز دوباره تصاویری از نسخه استتار شده بی ام و X4 منتشر شده است که از این تصاویر می‌توان برداشت کرد که طراحی جلوی این خودرو بسیار شبیه به مدل جدید X3 شده است. ضمن اینکه همچنان طراحی فست بک و کوپه مانند قسمت عقبی حفظ شده است. در بخش عقبی این خودرو باید به چراغهای عقب نازک تر اشاره کرد که متفاوت با نسل فعلی این خودرو هستند.

بی ام و X4

بی ام و X4

در کل باید گفت که بی ام و سعی کرده است که طراحی ظاهری X4 را بهتر از قبل کند. در خصوص عملکرد این خودرو نسخه دارای کد M40i با یک موتور 6 سیلندر خطی به حجم ۳ لیتر به بازار خواهد آمد که به کمک توربوشارژر می‌تواند ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و با استفاده از یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو انتقال دهد.
برای کسانی هم که خواهان یک خودروی دیزلی هستند بی ام و مدل M40d را عرضه می کند که به یک پیشرانه شش سیلندر چهار توربوشارژر مجهز است که از مدل 750d برداشته شده است. این پیشرانه می‌تواند ۳۹۴ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند.

بی ام و X4

بی ام و X4

نسخه فول بی ام و X4 همچنین به کیت ام نیز مجهز است. که در تصاویر نیز می‌توان این مورد را مشاهده کرد. در این کیت شاهد نمای خشن تر و اسپرت‌تر برای این خودرو هستیم و در بخش عقبی نیز خروجی‌های اگزوز چهارتایی به چشم می‌خورد.
نسخه M این خودرو به جدیدترین پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر بی ام و مجهز خواهد شد که این پیشرانه نیز دارای توربو شارژر است و توانایی تولید ۴۵۰ اسب بخار قدرت را دارد که بی ام و X4 را تبدیل به یکی از شاسی بلند های قدرتمند بازار خواهد کرد.
با این وجود به دلیل وضع قوانین جدید واردات خودرو به کشورمان، واردات نسل جدید X4 به دلیل قیمت بیش از 40 هزار دلاری آن به کشور بعید به نظر می رسد. مگر آنکه پرشیا خودرو بتواند نسخه های خاصی از X4 را با سطح تجهیزاتی کمتر نسبت به نسل فعلی وارد بازار نماید.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/27
آقای ریاحی عزیز اگه یادتون باشه قبل از این قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای 40 هزار دلار یه قانون دیگه پارسال اجرا شد که واردات خودروهای ساخت آمریکا حتی با برند غیر آمریکایی از جمله همین x4 تویوتا کمری هوندا و....ممنوع شد پس این نمیاد حتی اگه لو آپشن باشه
1396/10/27
با قانون ممنوعیت واردات خودرو های ساخت و مونتاژ آمریکا که سال ۹۵ تصویب شد حتی اگه زیر چهل هزار دلار و زیر ۲۵۰۰cc هم باشه باز ممنوع هست.
1396/10/27
شماها خیر سرتون خبرنگار حوزه ی خودرویید. نمیدونید X4 فقط تو آمریکا تولید میشه و با توجه به قوانین خیلی خوب!!! کشورمون امکان حضورش در ایران صفره؟ حتی اگه قانون زیر 40 هزار دلار هم حذف بشه دیگه نباید به حضور X4 امید داشته باشیم.
1396/10/27
جای تعجب داره سایت تخصصی خودرو نمیدونه جز بحث قیمت موضوع مهمتر اینه که سری x بی ام و مونتاژ امریکاس و اجازه واردات نداره
1396/10/27
کسی نیست بی ام وی رو ببینه عاشق نشه x4 تجربه فروش خوبی رو تو ایران تجربه کرده اما فیس جدیدش موتور 3لیتری هست قانون واردات بالای 2500 ممنوع مگه با تعرفه 130درصد که فکرنم 1میلیارد میشه