موضوعات داغ

تحول مزدا در مسیر تویوتا لندکروزر؛ CX-8 هفت نفره می شود

عکس مطلب اول
مزدا در استرالیا اعلام کرده است که در نیمه دوم امسال یک SUV هفت نفره با موتور دیزل (با نام CX-8) به جمع مدل های SUV این خودروساز اضافه خواهد شد.
طبق گفته مدیرعامل مزدا در استرالیا، ورود CX-8 به این کشور به خاطر تقاضای محلی برای مدل های مشابه است. او گفت:
« روز به روز مردم استرالیا بیشتر به سمت SUVهای بزرگ تمایل پیدا می کنند تا نیازهای مربوط به زندگی پرمشغله خود را برآورده کنند. مدل کاملا جدید CX-8 یک SUV ایده آل برای کسانی است که به یک خودروی کاربردی 7 نفره با مصرف سوخت پایین یک موتور دیزل نیاز دارند. »
طول، عرض و ارتفاع مزدا CX-8 به ترتیب 4900، 1840 و 1730 میلی متر است که در هر سه مورد از برادر بزرگتر خود یعنی CX-9 کوچکتر است ولی فاصله محوری هر دوی آنها یکسان و 2930 میلی متر است.

کابین مزدا CX-8

کابین مزدا CX-8

تفاوت عمده CX-8 با CX-9 استفاده از موتور دیزل 2.2 لیتری SkyActiv-D در CX-8 است که در مزدا CX-5 و مزدا 6 نیز نصب شده است که 175 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور دارد ولی در مورد CX-8 قضیه فرق می کند و قدرت و گشتاور این موتور به ترتیب 190 اسب بخار و 450 نیوتن متر است.
این موتور دیزلی از موتور بنزینی 2.5 لیتری توربوشارژ مزدا CX-9 ضعیفتر است ولی گشتاور بیشتری تولید می کند. انتقال قدرت تمام این موتورها به عهده یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک است.
طبق گفته مزدا، CX-8 به صورت استاندارد از تمام امکانات ایمنی i-ActivSense و فناوری های کمک راننده بهره مند خواهد شد مانند تعدادی دوربین با دید 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کاپوت جلو با قابلیت جذب ضربه (هنگام تصادف با عابرین پیاده)، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم کمکی حفظ خودرو در مسیر حرکت.

نمای عقب مزدا CX-8

نمای عقب مزدا CX-8

مزدا CX-8 ابتدا در بازار ژاپن به فروش رسید. این خودرو با سیستم های انتقال قدرت دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل و ظرفیت 6 و 7 نفره عرضه می شود که نوع 6 نفره وارد بازار استرالیا نمی شود.
از نظر قیمت مسلما CX-8 بین CX-5 و CX-9 خواهد بود. هیوندا سانتافه دیزل و کیا سورنتو دیزل از رقبای اصلی CX-8 محسوب می شوند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/14
سایزش کوچیکتر از لندکروزه میاد تو کلاس کراس اوورهای بزرگ مثل تویوتا هایلندر و نیسان پت فایندر