موضوعات داغ

آئودی برنامه ای برای جایگزینی نسل فعلی R8 ندارد

عکس مطلب اول
به مدت چند ماه شایعاتی در مورد پایان حیات آئودی R8 وجود داشت. به نظر می رسد که این شایعات صحت داشتند زیرا رئیس بخش تحقیق و توسعه آئودی اخیرا اعلام کرد که پس از پایان حیات نسل فعلی R8 هیچ برنامه ای برای جایگزینی آن ندارد.
پیتر مرتنز در نمایشگاه ژنو 2018 به نشریه Car & Driver گفت که مدت زیادی از عمر آئودی R8 می گذرد و همچنان موفق است ولی احتمالا جایگزینی نخواهد داشت.
آئودی R8 فروش بالایی ندارد و زیاد برای تصویر برند آئودی کار خاصی انجام نمی دهد.
هنگامی که آئودی R8 در سال 2006 معرفی شد آمار فروش آن کمتر از نصف آمار فروش در زمان حال بود. بلافاصله آئودی سراغ تولید سوپراسپرت هایی با موتورهای V8 و V10 رفت که هم کیفیت ساخت بالایی داشتند و هم دوام آنها از همتایان ایتالیایی خود بالاتر بود.
اما بازار جهان دیگر بیش از این نیازی به R8 ندارد. سال گذشته فروش R8 در امریکا تنها 772 دستگاه بود. اکنون آئودی باید بودجه تحقیق و توسعه خود را بین خودروهای هایبرید و الکتریکی تقسیم کند و در عین حال همچنان به تولید خودروهای لوکس سنتی با موتورهای احتراق داخلی ادامه دهد.
البته حتی بدون در نظر گرفتن R8، آئودی هنوز هم خودروهای اسپرت زیادی تولید می کند ولی هیچ کدام از آنها مجهز به موتور V10 نیستند. هنوز مشخص نیست که تولید نسل فعلی R8 کی متوقف می شود. مشکل بزرگتری که وجود دارد قوانین سرسخت آلایندگی هستند. با این حال R8 به اندازه کافی در بازار حضور داشته و ممکن است سرانجام مدل پایه آن با یک موتور V6 تولید شود.

نسل فعلی آئودی R8

نسل فعلی آئودی R8


نسل فعلی آئودی R8

نسل فعلی آئودی R8

منظور از این موتور همان موتور V6 توئین توربو با حجم 2.9 لیتر است که هم اکنون در خودروهای زیادی از آئودی RS4 گرفته تا پورشه کاین و پانامرا نصب می شود. این موتور یک جایگزین مستقیم برای موتور تنفس طبیعی V8 است و معلوم نیست که چرا استفاده از این موتور در این سوپراسپرت موتور وسط این همه مدت طول کشیده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/29
اینم لامبو براش ساخت هی پزش میده
1397/1/1
حاجی لامبو از کجا دستور میگیره
لامبورگینی الان زیر مجموعه شرکت ائودی شده
یا لاقل اینجور بگم سهامش توسط ائودی خریداری شده