موضوعات داغ

ملاقات با میتسوبیشی اکلیپس کراس وارد شده به کشور؛ خوش‌استیل مدرن + فیلم

عکس مطلب اول
کراس‌اوورهای کوچک با طراحی کوپه، این روزها طرفداران زیادی دارند. شروع کننده این کلاس را باید نیسان جوک دانست که این خودرو در بازار جهانی نیز خودروی بسیار موفقی بوده است. اما موفقیت نیسان جوک علیرغم طراحی غیر معمولش سبب شد تا دیگر خودروسازان نیز به فکر تولید خودرو در این کلاس بیافتند. به این ترتیب بود که تویوتا با معرفی تویوتا C-HR، هوندا با HRV و هیوندای با مدل کونا به این کلاس هجوم آوردند. آخرین خودروسازی که وارد این سگمنت شد، میتسوبیشی بود که مدل اکلیپس کراس را معرفی کرد. مدلی که هفته گذشته توسط آرین موتور معرفی شد و قرار است به زودی پیش فروش آن آغاز شود. هم اکنون این خودرو در یک نمونه به کشور وارد شده و در شوروم مرکزی آرین موتور قرار دارد لذا خودروبانک از این خودرو عکس‌ها و یک فیلم تهیه کرده تا بتوانید از نزدیک با جدیدترین محصول آرین موتور آشنا شوید.

میتسوبیشی اکلیپس کراس

میتسوبیشی اکلیپس کراس

شاید اکلیپس برای شما و بسیاری از خودرو دوستان و البته کسانی که بازی Need For Speed را بازی می‌کردند یادآور یک خودروی کوپه و اسپرت باشد اما حالا در دورانی زندگی می‌کنیم که کراس‌اوورها محبوبیت بیشتری از کوپه‌ها دارند و نام اکلیپس نیز اینبار روی یک کراس‌اوور به بازار آمده است. اما استفاده نام اکلیپس روی این خودرو طبق گفته میتسوبیشی ارتباطی با آن مدل کوپه اسپرت ندارد.

نمای داخلی میتسوبیشی اکلیپس کراس

نمای داخلی میتسوبیشی اکلیپس کراس

اما به مشخصات این مدل بپردازیم، بخشی که معمولاً میتسوبیشی مهارت خاصی در آن دارد. موتور میتسوبیشی اکلیپس کراس یک موتور 4 سیلندر توربو با حجم دقیق 1499 سی‌سی است که به توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز شده است. این موتور 16 سوپاپه دارای بلوک آلومینیومی است و می‌تواند 163 اسب بخار قدرت را در 5500 دور بر دقیقه و 250 نیوتن متر گشتاور را در 2 هزار دور بر دقیقه تولید کند. تا اینجای کار باید پس از نیسان جوک توربو، اکلیپس کراس را قوی‌ترین خودروی این کلاس در بازار داخلی دانست. انتقال نیرو در این خودرو نیز همانند اکثر رقبا با استفاده از یک گیربکس ضریب متغیر CVT انجام می‌شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر میتسوبیشی اکلیپس کراس 9 ثانیه و شتاب صفر تا 160 کیلومتر آن نیز 28 ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در بخش مصرف سوخت نیز همانند اکثر ساخته‌های میتسوبیشی، شاهد عدد معقولی هستیم به طوریکه مصرف این خودرو در سیکل ترکیبی 7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

مدلمیتسوبیشی اکلیپس کراس
پیشرانه4 سیلندر 1.5 لیتری
حداکثر توان163 اسب بخار
حداکثر گشتاور250 نیوتن متر
مصرف سوخت ترکیبی7 لیتر در هر صد کیلومتر
جعبه دندهCVT
ابعاد4405 طول، 1805 عرض و 1685 ارتفاع
شتاب رسمیحدود 9.8 ثانیه
خوشبختانه تمامی مدل‌های میتسوبیشی اکلیپس کراس به سیستم چهارچرخ محرک مجهز هستند و سیستم چهارچرخ محرک این خودرو درست مانند سیستم مورد استفاده در مدل اوتلندر است. یک کامپیوتر مرکزی وظیفه تقسیم نیرو بین محورهای جلو و عقب را بر عهده دارد. از آنجایی که این خودرو فاقد قفل دیفرانسیل برای محورها است اما نرم افزار سیستم کنترل کشش طوری طراحی شده که با استفاده از ترمزها بتواند گشتاور ارسالی به چرخ‌های چپ و راست را کنترل کند. گرچه این خودرو به حالت برفی نیز مجهز است و ارتفاع آن نیز نسبتاً بالا است اما به هر حال با یک کراس‌اوور روبرو هستیم و نه یک SUV و نباید انتظار زیادی در خصوص توانایی‌های خارج جاده‌ای از این خودروها داشت.

میتسوبیشی اکلیپس

میتسوبیشی اکلیپس

میتسوبیشی اکلیپس کراس از نظر تکنولوژی جدیدترین تجهیزات این شرکت را روی خود دارد و از امکاناتی نظیر کروز کنترل هوشمند، رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی، سیستم چهارچرخ محرک AWD، صفحه نمایش 7 اینچی مجهز به Apple CarPlay و Android CarPlay، سنسور نور و باران، سقف پانوراما، چراغ‌های LED مخصوص روز، دوربین عقب بهره می‌برد.
فضای داخلی این خودرو نیز اگرچه خیلی بزرگ نیست اما میتسوبیشی با قرار دادن امکان تنظیم زاویه پشتی صندلی عقب سعی کرده تا فضای راحت‌تری را برای سرنشینان فراهم کند. ضمن اینکه علیرغم طراحی کوپه مانند اما فضای سر سرنشینان عقب مناسب است. صندلی‌های عقبی نیز قابلیت تا شدن را دارند و می‌توان به این شکل فضای صندوق بار را افزایش داد.
نکات مثبت این خودرو طراحی مدرن، نمای داخلی بهتر در مقایسه با سایر محصولات میتسوبیشی و امکانات بالا هستند و معایب آن را نیز باید کند بودن عملکرد گیربکس CVT عنوان کرد.

صندوق اکلیپس کراس

صندوق اکلیپس کراس

میتسوبیشی اکلیپس کراس قرار است به زودی توسط آرین موتور پیش فروش شود و در تابستان به دست مشتریان برسد. خودرویی که فعلاً قیمت 262 میلیون تومانی برای آن در نظر گرفته شده اما آرین موتور اعلام کرده این قیمت علی الحساب است و با شرایط فعلی بازار و ارز معلوم نیست دقیقاً این خودرو چه قیمتی خواهد داشت. در هر صورت میتسوبیشی اکلیپس کراس را باید رقیب مستقیم نیسان جوک اسپرت و تویوتا CHR بدانیم و باید ببینیم استقبال از این خودرو چگونه خواهد بود.
در زیر می‌توانید فیلم و البته عکس‌های کاملی از نمونه وارد شده میتسوبیشی اکلیپس کراس را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

16 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/2
ماشین خوب و به روزی هستش بنظر
فقط قیمت 260 زیاده که متاسفانه چاره ای نیست
و من نمیدونم چرا با اینکه تعرفه هیبریدی ها رو آوردن پایین بازم قیمت یه ماشینایی مثل CHR تغییری نکرده
1397/3/2
دقیقا درسته
قیمت دلاری chr از پریوس کمتره(مدل هیبریدیchr) و با توجه به موتورهای دقیقا مشابه پریوس و chrهیبرید تعرفه وارداتشونم یکسانه ولی در عمل میبینیم که حدود حداقل ۷۰ تا ۸۰ میلیون chrهیبرید گرونتره توی ایران
و این نشون میده شرکت وارد کننده فقط بر اساس قیافه و میزان محبوبیت قیمت گذاری میکنه
و این انصاف نیست
1397/3/3
آقا حامد فکر نکنم دست شرکت باشه، بنظر مافیای خودرو قیمت هر خودرو را مشخص می‌کنند و شرکت‌ها هم باید تبعیت کنند. وگرنه این سطح از هماهنگی بین همه شرکت‌ها و البته تا قبل این به نفع کره ای ها و فرانسوی ها اتفاقی نیست که بسادگی بشه گفت فقط شرکت توش دست داره. حذف یکسری خودروها از واردات و تعیین قیمت برای هر خودرو گویا کار این شورای مافیاست. حتی وقتی تعرفه خودرو هیبریدی سیستم بازار را بهم میزنه این دستها وارد میشن و تعرفه را بالا می‌برند.
1397/3/3
شاید
واقعا ادم از این چیزا سر در نمیاره
فقط میدونم با همین فرمون که داره میره جلو سال دیگه با این‌قیمتای ۲۶۰ میلیون و اینا فقط ماشین چینی اونم منتاژ میشه خرید.
1397/3/2
به نظر من این ماشین با این قیمت برای ما گرونه
میتسوبیشی واقعا شرکت خوب و معروفیه در سطح جهان اما در ایران ما شاهدحضور ضعیفش هستیم و البته درسته برند ژاپنی هست و باکیفیت اما قیمت این خودرو در خارج 25000 دلار هست که اگر با دلار هفت هزار تومن هم بگیریم میشه 175 ملیون و چون این ماشین 1500 cc هست پس 50% تعرفه داره میشه حدود 85 ملیون که سر جمع میشه 260 ملیون که واقعا این برای قشر عمومی مردم زیاد هست و نظر من به وارد کننده ها این هست که ماشین های ارزان تری رو وارد کنند و کمتر روش بکشن چون اونطوری فروش بدلیل قیمت مناسب بالا رفته و شرکت پیشرفت میکنه
1397/3/2
۲۶۰تومن پول میدی نه موتور داره نه مثلا ماشینه سطح بالاییه نه اصلا رسمیه که بخوای زیاد نگهش داری اینروزا خرید ماشین با این قیمتاتو ایران اصلا؛ به هیچ عنوان منطقی نیست
1397/3/2
سلام دوستان میخوام اینجا یه بحثی باهم انجام بدیم به نطر من هر چقدر هم خوب باش البته بگم که من خودم یه زاپنی پرستم ولی تو بازر فعلی ایران به 3 برابر یه هاوال H2 نمی ارزه(فکر نکنید من هاوال خریدیم یا میخوام بخرم نه!!!!!)با مشخصات فنی تقریبا برابر و اندازه اتاق نسبتا نزدیک به هم نظراتتون رو بدید هم مخالف ها دلیلشون رو بگن و هم موافق اگر نطر دیگه ایی دارن اضافه کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1397/3/2
وقتی میگن تعرفه ۵۰ درصده، یعنی تعرفه کالا رو فقط میگن، عوارض زوری نهادهای من‌درآوردی رو نمیگن که، مالیات و دارایی هم هست! سرجمع حساب کنی برا یه ماشین بین ۱۲۰ تا ۲۰۰درصد انواع تعرفه هارو تو این کشور میگیرن! حالا سود دلالو هم بذار روش.
1397/3/2
این ماشین جالب ب نظر میاد.ولی کاری سختی در پیش داره.فقط من نمیدونم میتسوبیشی چرا همیشه کلاهش پس معرکه.است
1397/3/2
میتسوبیشی ژاپن اعلام کرده به هلدینگ آرین که ب دلیل بازگشت تحریما به زودی فعالیت های میتسوبیشی و بریجستون رو در ایران متوقف خواهد کرد.همینجوریش که میگفتن در ها بروی مملکت باز شده قطعه برا ماشین خارجیا نبود.وای ب اینکه تحریمام برگرده...پول مردمو میگیرنو بعدم 6ماه 1 سال پول میخوابه و هی میگن بارمون تو گمرک گیر کرده فلان شده بیسار شده....
1397/3/2
مگه میتسوبیشی و بریجستون بخاطر تحریما با آرین موتور خداحافظی نکردن.؟
خب پس مجاز بودن نمایندگی از بین میره و فقط برا خودش ماشین می‌فروشه دیگه.
مثه اطلس خودرو.
1397/3/2
سلام . ماشین خوبی به نظر میرسه . فقط یه سوال
Apple carplay و android auto نیست؟؟
من تاحالا اندروید کارپلی نشنیدم اصلا :/
1397/3/3
سقفش جالبه !!!
1397/3/5
شما کلا asx رو فراموش کردید و فقط از juke و CH-R صحبت میکنید. پرچم دار این اطاق asx هست که بسیار خودروی با کیفیتی هستش
1397/3/6
قبلا یک امیدی داشتم که شاید ی روزی بتونم یک ماشین خوب با پس اندازم ، حتی شده دست دوم بگیرم
ولی با دیدن قیمت خودروها که هر ساعت داره بالاتر میره کلا ناامید شدم
ماشین خوبیه ولی خیلی گرونه
پول260 ماه حقوق کارمند یا کارگره یعنی حدود 21 سال !
ما که توان خرید بیشتر ماشین ها رو نداریم لااقل تست و بررسی ویدیویی بزارید کلیپشو ببینیم دلمون آروم شه :/
1397/3/7
ماشین عالیه در سطح خودش قیمت نسبت به رقبا منطقی است امکانات از سر و روش می باره در ضمن داشبوردش هم که شبیه لکسوس ان ایکسه خیلی خوبه گرمکن صندلی های عقب رادار تصادف و خروج از خط هداپ اپل کار پلی و اندروید اتو سقف پانوراما با قابلیت باز شدن صندلی عقب قابل تنظیم نورپردازی عالی برعکس اوتلندر و ای است ایکس دوربین ۳۶۰ موس پد چراغ های جلو ال ای دی چراغ شور سنسور جلو و عقب و ..‌. حالا شما بگین به ۲۶۰ نمی ارزه اون توسان اشغال با موتور ضعیف تر و امکانات کمتر ۲۷۰ میلیونه آقا شما برو همون توسان بگیر بزار من و امثال من با این ماشین خوش باشند در ضمن سی اچ ار با موتور ضعیف تر و امکانات کمتر نمی دونم چرا قیمت نجومی داره انگاری ارث باباش رو می خواد بگیره