موضوعات داغ

از ورشکستگی تا موفقیت؛ ولوو از تقاضای مشتریان XC40 عقب مانده است

عکس مطلب اول
چند سال قبل بود که ولوو علیرغم تولیدی شماری از ایمن ترین خودروهای جهان در معرض ورشکستگی ناشی از فروش اندک قرار گرفته بود و در نهایت مالکیت این شرکت زیان ده به گروه جیلی چین رسید، حالا به لطف تزریق پول چینی ها، روند فعالیت این شرکت به کلی متحول شده و شاهد شکوفایی هرچه بیشتر آن در چند ماه اخیر هستیم. برای مثال با توجه به اینکه ولوو هم اکنون حدود 80 هزار سفارش خرید برای کوچکترین کراس اوور خود دریافت کرده است، چاره ای ندارد جز اینکه تولید XC40 را افزایش دهد تا جوابگوی تقاضای بالای مشتریان برای این خودرو باشد. البته این اتفاق فورا رخ نخواهد داد زیرا این شرکت که تحت مالکیت جیلی است اظهار می دارد که طی نیمه اول سال 2019، تولید خودرو در کارخانه Ghent در بلژیک و در کارخانه Luqiao در چین را افزایش خواهد داد.
اختصاص دادن فضای بیشتر برای تولید XC40 در کارخانه Ghent امکان پذیر است زیرا مدل های قبلی S60 سدان و V60 استیشن در حال ترک کردن خط تولید هستند. نسل جدید S60 سدان که قرار است تابستان امسال رونمایی شود و اولین خودروی ولوو بدون موتور دیزل خواهد بود، در کارخانه جدید این شرکت در ایالات متحده ساخته می شود. نسل جدید استیشن واگن V60 نیز در کارخانه تورسلاندا در سوئد ساخته می شود اما هنوز هم کارخانه Ghent تعدادی از V60 های نسل جدید را تولید خواهد کرد.
ولوو XC40 که خودروی سال اروپا شناخته شد هم اکنون تنها عضو خانواده خودروهای کوچک ولوو است که بر اساس پلتفرم CMA ساخته می شوند، اما طبق گفته ولوو خودروهای کوچک بیشتری در راه هستند. با این حال یکی از مقامات سخنگوی شرکت ولوو در مصاحبه ای با نشریه Automotive News Europe در بیانیه ای گفت که نسل جدید V40 هاچبک تولید نخواهد شد. احتمالا این موضوع به این معناست که ولوو V40 به منشا خود به عنوان یک استیشن واگن باز می گردد و به مدل های بزرگتر V60 و V90 ملحق خواهد شد. مدل دیگری که برای تولید آن برنامه ریزی شده است، S40 سدان جدید است که مدل مفهومی 40.2 پیش نمایشی از این خودرو است.

ولوو XC40

ولوو XC40


ولوو XC40

ولوو XC40


کابین ولوو XC40

کابین ولوو XC40

مدل های S60 و V40 تنها مدل های جدید ولوو هستند که در این دهه معرفی می شوند. ولوو در سال های اخیر دامنه محصولات خود را کاملا به روز رسانی کرده است. در این دوره، ولوو برند اسپرت و مستقل پل استار را نیز تاسیس کرد که قرار است مدل پل استار One را با این برند تولید کند. پل استار One یک خودروی پلاگین هایبرید با 600 اسب بخار قدرت است که در ابتدا قبل از اینکه برند آن تغییر کند با نام S90 کوپه شناخته می شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد