موضوعات داغ

فروش غیر قانونی خودرو توسط برخی از نمایندگی های مجاز خودروسازان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو خبر از افزایش شکایت فروش غیر قانونی خودرو های تولید داخل در نمایندگی های مجاز شرکت های داخلی را داد. وی با اشاره به اینکه فروش شرکت های خودروساز داخلی تنها از طریق وبسایت شرکت های خودروساز داخلی انجام شده است اعلام کرد که برخی از نمایندگی ها اقدام به فروش محصولاتی کرده اند که در حقیقت وجود خارجی ندارند و این موضوع خلاف قانون خواهد بود و برخی از نمایندگی های خودروسازان داخلی مرتکب تخلف شده اند.
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در ادامه صحبت های خود اضافه کرد و در رابطه با سرعت داشتن جلوگیری از خسارت ناشی از این اتفاق قبل از بروز حوادثی مانند شرکت های متخلفی که در حال حاضر در قوه قضائیه دارای پروندهای سنگین هستند، اعلام کرد که ما از مردم تقاضا می کنیم که ماشین های خود را تنها به صورت نقدی و از واحدهای صنفی دارای پروانه خریداری کنند تا متحمل ضرر و خسارت های ناشی از دیرکرد و یا تخلف نمایندگی ها نشوند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، موتمنی به اختلاف 14 میلیون تومانی قیمت پراید 111 در بازار هم اشاره کرد و افزود: آیا پس از افزایش قیمت این اختلاف قیمت بازار و کارخانه از بین می رود؟ آیا حجم تحویل خودرو از سوی شرکتها افزایش می یابد؟ آیا ضمانت اجرایی برای ساماندهی شرایط بازار وجود دارد؟ این سوالات از شرکتهای خودروساز و ستاد تنظیم بازار است که درصورت تحقق آنها بازار به شرایط متعادل و مناسب خود خواهد رسید، علاوه بر این حاشیه بازار در خودروهای زیر 30 میلیون تومان به 13.5 میلیون تومان، برای خودروهای 30 الی 45 میلیون تومان به 18 الی 30 میلیون تومان و همچنین برای خودروهای 45 تا 55 میلیون تومان به چیزی حدود 50 الی 60 میلیون تومان رسیده است که یک برنامه جامع برای کاهش و یا تعادل سازی آنان در بازار وجود دارد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/2
اصولا کدوم کار این فرغون سازا قانونیه، که حالا این بخواد غیر قانونی باشه!
1397/8/2
با سلام عرض خسته نباشید و تشکر بابت سایت پر محتوا و پیگیر شما لطف کنید در رابطه تاخیر بیش از موعد خودروسازان هم پیگیری کنید آخه مگه میشه خودرو ساز پول مردم رو بگیره چند ماه دستش باشه بعد تاخیر در تحویل داشته باشه اگه نمیتونن به موقع تحویل بدن پس چرا پول گرفتن و ثبت نام کردن ؟
1397/8/2
برنامه اي براي كاهش قيمت خودرو در بازار كه نداريد، فقط مي خواهيد قيمت كارخونه رو افزايش بديد و منتظر فرا رسيدن اربعين هستيد!