موضوعات داغ

اطلاعات ضد و نقیض در خصوص ادامه حضور MG در ایران

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
همانطور که احتمالا می دانید کمپانی SAIC یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی چینی به شمار می آید که اتفاقا قرارداد مشارکت در تولید با کمپانی آمریکایی جنرال موتورز را نیز در فهرست قراردادهای خود دارد. این شرکت سال ها پیش برند انگلیسی MG را نیز به مالکیت خود در آورد و طی سال های اخیر از طریق این برند در بازار ایران نیز حضوری کما بیش فعال داشته است.
البته پس از عرضه سری 550 و MG 6 و مدل کراس اوور MG GS، همکاری بین مدیا موتور و سایت دچار مشکل شد و در نهایت مدیا موتور رو به تعطیلی گذاشت. در طی دو سال گذشته نیز صحبت هایی در خصوص از سر گرفته شدن حضور MG در ایران با تولید برخی مدل ها در خودروسازی آذربایجان (آذویکو) و مونتاژ برخی دیگر از محصولات از طریق خطوط تولید خودروسازی فردا (واقع در سمنان) مطرح بوده است و حتی پروژه آذویکو وارد فاز تولید انبوه و فروش نیز شده است.
بنابراین در شرایطی که در طی یکسال اخیر شاهد فروش مدل های مونتاژی MG در ایران بوده ایم. حالا شایعاتی مبنی بر خروج احتمالی MG از بازار ایران در پی وضع تحریم های بین المللی شنیده می شود که البته از سوی مدیران چینی MG در بخش خاورمیانه تاکنون تایید یا رد نشده است.
اما در همین رابطه سیاوش الفتی، مدیر ارتباطات شرکت صنعت خودرو آذربایجان می گوید تعهدهای شرکت "صنعت خودرو آذربایجان" به مشتریان همچنان پابرجا است و عرضه MG 360 ادامه خواهد داشت.
به گفته ایشان، شرکت های خارجی تابع تصمیمات دولتمردان خود هستند و با اعمال تحریم ها و تصمیم دولت ها، خودروسازان خارجی مجبور به ترک بازار و قطع همکاری خود هستند. اما قابل توجه است که شرکت صنعت خودرو آذربایجان باوجود تمامی مشکلات و محدودیت های پیش رو، همچنان به تعهدات خود در قبال قراردادهای مشتریان پایبند بوده و به آنان عمل کرده است و همچنان قراردادهای اعتباری با تسهیلات بی‌نظیر 30 میلیون تومانی برای مشتریان با همکاری بانک عامل فراهم خواهد شد.
از این رو می توان حدس زد که تحویل مدل های ثبت نامی MG به مشتریان ادامه خواهد داشت اما در خصوص ادامه حضور MG در ایران باید منتظر ماند و اخبار چند هفته آینده را رصد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد