موضوعات داغ

کاهش درآمد ۱۸۰۰ میلیاردی دولت از واردات خودرو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: بر اساس مصوبه جلسه سران قوا تمام خودروهای دپو شده در گمرک با طی روند قانونی باید در چند رو آینده ترخیص شوند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، ارزش خودروهای دپو شده در گمرک هفت هزار میلیارد تومان است و درآمد دولت از ترخیص آنها ۱۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود. این خودروها حدود ۷ ماه در انتظار تعیین تکلیف هستند و هستند خودروهایی که نزدیک به دو سال در گمرک هستند و ترخیص نشده‌اند و این موضوع باید خسارت زیاد به واردکننده شده است و برای خروج این خودروها از گمرک نیاز است تکنسین این خودروها را اورهال کنند. این خودروها نزدیک به هفت ماه زیر باران و برف بوده‌اند و اگر خودرویی دو ماه استارت نخورد باتری آن از کار خواهد افتاد و این اتفاق برای تمامی این خودروها رخ داده است. وی ادامه داد: قیمت خودروهای خارجی در حال حاضر در بازار بالا رفته و این بازار با رکود روبه‌رو است و اگر این خودروها ترخیص شوند بین ۱۰ تا ۱۵ درصد شاهد کاهش قیمت این خودورها خواهیم بود.

واردات خودرو

واردات خودرو


مهدی دادفر در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر عدم واردات از سوی دولت محدودیت ارزی بوده نه حمایت از خودروسازان داخلی، گفت: مهمترین هدف ممنوعیت واردات خودرو حمایت از خودروسازان داخلی و افزایش قیمت محصولات آنان بود. این طرح توسط دو خودروساز داخلی مطرح شد و سرانجام به تصویب نیز رسید. اگر واردات خودرو آزاد بود و مردم می‌توانستند خودرو تویوتا کرولای ۱۴۰ میلیون تومانی بخرند دیگر ۱۱۰ میلیون تومان برای خودروی دنا نمی‌پرداختند. بنده قبلا نیز اعلام کردم که با ممنوعیت واردات به دنبال افزایش چند صد درصدی محصولات سایپا و ایران‌خودرو هستند و درصورتی که تحریم هم نبودیم باز این تصمیم گرفته می‌شد.
وی در پایان تصریح کرد: ما بارها اعلام کردیم که اگر در موضوع واردات خودرو دغدغه خروج ارز از کشور را دارید ما حاضریم بدون اینکه ارزی از کشور خارج شود با سرمایه ایرانیان خارج از کشور خودرو وارد کنیم، اما باز با این موضوع موافقت نشد زیرا می‌دانند حتی با افزایس قیمت دلار و افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در مقابل قیمت خودروهای خارجی منطقی نیست و مردم تولیدات آنان را نخواهند خرید، پس در صورتی می‌توانند محصولات خود را با این قیمت‌ها بفروشند که بازار در انحصار آنان باشد و مردم چاره‌ای جز خرید محصولات این خودروسازان نداشته باشند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد