موضوعات داغ

احتمال ضعیف اجرایی شدن طرح بیمه‌نامه شخص ثالث راننده محور

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
جعفر سلطانی احمد آباد سرپرست مدیریت بیمه‌های خودرو شرکت بیمه پارسیان درباره اجرای طرح راننده محور شدن بیمه شخص ثالث، اظهار داشت: اجرایی کردن طرح راننده محور کردن بیمه‌نامه شخص ثالث به جای خودرو محوری در شرایط فعلی بعید به نظر می‌رسد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از نود اقتصادی، سلطانی احمد آباد ادامه داد: سابقه این طرح مربوط به یک دهه گذشته است. در حال حاضر برای اجرای آن در کشور زیرساخت‌ها آماده نبوده و فرهنگ‌سازی لازم نیز صورت نگرفته است، علاوه بر آن نرخ‌ها هنوز مشخص نشده و بعید است این طرح به این زودی‌ها اجرایی شود.
سرپرست مدیریت بیمه‌های خودرو شرکت بیمه پارسیان در ادامه بیان داشت: راننده محور شدن بیمه‌نامه شخص ثالث بیشتر به نفع مالکان خودرو بوده و به ضرر شرکت‌های بیمه‌ای خواهد بود و در این طرح شرکت‌های بیمه‌ای متضرر خواهند شد، زیرا میزان حق بیمه‌ها کاهش می‌یابد.
چندی پیش غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی گفته بود که از سال آینده بیمه‌نامه شخص ثالث به جای خودرو، بر اساس راننده صادر خواهد شد. سلیمانی گفت: طبق برنامه ششم توسعه بیمه‌نامه شخص ثالث راننده محور خواهد بود و عواملی همچون پر خطر یا کم خطر بودن راننده، زن یا مرد بودن راننده، اعتیاد به مواد مخدر و داشتن نمرات منفی در تعیین حق بیمه شخص ثالث تاثیر گذار خواهد بود و در صورتی که راننده‌ای بهتر رانندگی کند و تخلف کمتری داشته باشد، هزینه کمتری نیز پرداخت خواهد کرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/5
بیمه شخص ثالث باید بنام مالک و پلاک ماشین صادر بشه و زمانیکه تعویض پلاک میشه شخص بتونه تخفیف های خودشو به ماشین بعدیش انتقال بده......مثل بیمه بدنه
ولی متاسفانه شرکت های بیمه دنبال سودجویی خودشون هستند و به فکر مردم نیستند
1397/11/6
مسول اون جلسه ای که چنین طرح مزخرفی را تصویب کرده اند باید یک تست هوش گرفت و به همه اعلام کرد که چه افرادی دارن برای ملت تصمیم می گیرند! اعضای شورایی هم که به این پیشنهاد رای داده اند را به عنوان بادمجان دور قاب چین و دستمال کشهای خاین باید محاکمه و از کار بیکار کرد.