موضوعات داغ

نگاهی به شرایط و قیمت جک S5 در بازار آزاد + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
جک S5 یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کراس‌اوورهای بازار کشور است که در چند سال گذشته، تولید آن بی وقفه ادامه داشته و ورود رقبای جدید، نتوانسته به بازار این خودرو آسیبی وارد کند. این خودرو ابتدا با گیربکس دستی وارد بازار شد و پس از آنکه کرمان موتور متوجه شد استقبال خوبی از این کراس اوور در بازار شکل گرفته، نسخه اتوماتیک آن را که مجهز به گیربکس دوکلاچه است وارد بازار کرد. شرایط خوب کرمان موتور و جک S5 در سالهای میانی دهه نود خورشیدی، روزگار خوبی را هم برای شرکت و هم برای خریداران رقم زدند، هر چند قیمت این خودرو به آهستگی افزایش پیدا می‌کرد و ورود رقبایی همچون چری تیگو 5 و هاوال H2 ، موجب رقابتی سخت در این رده قیمتی شد.

جک S5

جک S5

ورود نسخه اتوماتیک، موجب شد که تیپ دنده‌ای جک S5 به حاشیه رانده شود و تولید آن روز به روز کمتر شده و در نهایت قطع گردد. روزهای خوب کرمان موتور و جک S5 ، در سال 97 به روزهای پایانی خود رسیدند. بازگشت تحریم‌های خودروسازی، آشفته شدن شرایط ارزی و مالی کشور و دشوار شدن تولید خودرو، موجب شد که قیمت جک S5 به یکباره با رشد چندین برابری در بازار آزاد مواجه شود و اکثر خریداران این خودرو، که از قشر متوسط بودند و به امید بهره‌مندی از شرایط اقساطی با بازپرداخت طولانی مدت به سمت جک S5 کشیده می‌شدند، دستشان از این کراس اوور چینی دور بماند. اوضاع قیمتی در بازار خودروهای داخلی و محصولات مونتاژی چینی، که اکثریت مردم خریداران آنها را تشکیل می‌دهند، به قدری بهم ریخته شده که حتی خرید گزینه‌های دست دوم نیز برای بسیاری امکان پذیر نیست.

جک S5

جک S5

نمونه‌ای از جک S5 که در کرمان موتور مونتاژ می‌شود، نسل اول این خودروست. نکته قوت جک S5 در مقابل رقبایش، موتور دولیتری توربوشارژر این خودروست که می‌تواند حداکثر 174 اسب‌بخار در 5200 دور در دقیقه و 235 نیوتن‌متر در بین 2000 تا 4000 دور در دقیقه را تولید کند. نسخه دستی جک S5، شتاب قابل توجهی دارد که نسخه اتوماتیک از آن برخوردار نیست و اندکی کندتر است.
در جدول زیر، نگاهی به قیمت جک S5 در بازار آزاد انداخته‌ایم. اگر قصد خرید این خودرو را دارید یا می‌خواهید از وضعیت قیمتی آن اطلاع پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم این جدول را مشاهده کنید. لازم به ذکر است در این جدول، تنها قیمت جک S5‌ اتوماتیک لحاظ شده است. قیمت ها در بازار آزاد هستند و با توجه به شرایط رکود خرید و فروش در بازار، ممکن است با قیمت هایی بالاتر و یا پایین تر از موارد ذکر شده در لیست زیر مواجه شوید و قیمت های جدول تقریبی هستند.

سال ساختکارکردوضعیت بدنهرنگقیمت
1398صفر کیلومتربدون رنگسفید270 میلیون تومان
1398صفر کیلومتربدون رنگخاکستری268 میلیون تومان
139728,000 کیلومتربدون رنگسفید246 میلیون تومان
139558,000 کیلومتربدون رنگسفید219 میلیون تومان
139554,000 کیلومتربدون رنگخاکستری225 میلیون تومان

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/2
من یه مدل ۹۵ (سریهای اول اتومات)دارم که از صفری دست خودم بوده و با وجود اینکه راننده تندرویی هستم و بعضا به ماشین فشار میارم اما تا بحال اصلا حتی یک ذره هم اذیتم‌نکرده و فقط بنزین اونم از نوع معمولی و روغن بهش زدم اما همیشه سروقت بهش رسیدگی میکنم و مصرفی های درجه یک استفاده میکنم،حیف این ماشین که قیمتش اینقدر غیر منطقی شد.
1398/7/4
بابا الان یه ارابه داخلی سوار میاد میگه اشغاله در حالی ماشین های جک دست کمی از خیلی کره ای ها که پول گمرک میخورن ندارن
1398/7/4
ارزش خرید نداره با این قیمت.
تو این وضعیت هایما s7 توربو یا هاوال h2 بهترین گزینه هستند.
1398/7/6
چطور هاوال بهترین گزینه ست وقتی تعداد خیلی محدودی وارد شده و بعد هم ایران رو تحریم کرده و هیچ قطعه ای به بهمن نمیده ؟
لااقل جک در تعداد بیشتری به فروش رفته و قطعاتش توی بازار بیشتره و انبارهای کرمان موتور هم از گروه بهمن بزرگتره !
1398/7/6
الان یعنی هایما قیمتش کمتر از s5 هست؟! یا توانایی هاش کمتره که شما هایما رو با ارزش تر میدونید؟بحث هاوال هم که حداست و در همین کلاس و رده هست و فقط شاید کیفیت ساختش بالاتر باشه که البته به اندازه s5 گل نکرد میون مردم!!
1398/7/7
تا الان مقاومت کردم کراس اوور چینی سوار نشم نه اینکه خوب نیست فقط حرف مفت مردم تا حالا کره ای وژاپنی سوار شدم سانتافه بهترینه توسن مورانو ویتارابین هایما 7وجک5 نمیدونم کدومو انتخاب کنم راهنمایی بفرمائید مرسی
1398/7/7
توی ایران همه ماشینها با ده برابر قیمت واقعیشون فروخته میشن ، این رو اول باید قبول کنین تا وقتی دویست سیصد میلیون ناقابل برای یک ماشین چینی مونتاژ داخل دادین اعصابتون خرد نشه !
اما بین جک S5 و هایما S7 بهتره خودتون بر اساس ظاهر و تیپ ماشین انتخاب کنین چون مشخصات فنی اونها خیلی به هم شبیهه . گیربکس دوکلاچه جک در ابتدای حرکت مکث بیشتری داره اما تعویض دنده اون نرمتره . ظاهر جک اسپرت تر و شبیه کراس اوورهای کوپه ست ولی هایما مثل شاسی بلندهای کلاسیکه . جک ترمز برقی داره و هایما کروز کنترل و دوربین 360 . روی کاغذ موتور جک قویتره اما چون دور موتور رو توی ایران محدود کردن تا دوام موتور بالاتر بره در عمل فرق زیادی با هایما نداره و اصطلاحا گشتاور سر چرخ جفتشون شبیهه . خلاصه فکر میکنم اگر با سلیقه خودت و از روی ظاهر انتخاب کنی راحت تره تا اینکه بخوای خیلی ریز بشی تو مسایل فنی ، چون هر دوتا خوبیها و بدیهای خاص خودشون رو دارن و دست آخر خیلی با هم فرق نمیکنن .
ضمنا دو سه تا مقاله توی همین سایت خودروبانک هست که هم مشخصات فنی هم درگ بین این دو تا رو مقایسه کرده و فکر کنم اگر اونها رو بخونی خیلی بهت کمک کنه .
1398/7/8
آشغال به تمام معنیه
1398/7/25
معمولا بدبختایی مثل تو که پولشو ندارن مجبورن اینو بگن
1399/2/10
تا ببینیم شما تا حالا چیا سوار شدی و به چیا میگی آشغال؟باید دید تعریف آشغال از نظر یکی مثل شما چیه دقیقا؟خدا داند...