موضوعات داغ

قرار دادن تایرهای جدید زیر بزرگترین تراکتور دنیا پس از ۴۳ سال + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خرید تایرهای جدید برای خودرو کار هیجان‌انگیزی است. هیچ قسمت دیگری از خودرو یا وانت شما به جز تایرها قرار نیست زمین را لمس کنند، که نشان‌دهنده ارتباط بین خودرو و جاده است. این هیجان فقط به یک دست تایرهای تابستانی جدید برای خودرو اسپورت شما و یا یک دست تایرهای ۳۵ اینچی برای خودرو آفرود شما محدود نمی‌شود، چون حتی بزرگترین تراکتور کشاورزی دنیا برای داشتن یک دست لاستیک تازه هیجان‌زده می‌شود. به نظر می‌رسد جایگزین کردن هشت تایر بزرگ مورداستفاده در بزرگترین تراکتور دنیا، به نام بیگ باد 16V – 747 اتفاق ویژه‌ای است که به لطف تیم مجله هریتیج آیرون و کانال یوتیوبی ولکر فارمز می‌توانیم روند انجام آن را ببینیم.

بیگ باد 16V – 747 نمادی فرهنگی و یکی از مشهورترین تراکتورهای جهان است. این تراکتور سفارشی در سال ۱۹۷۷ توسط ران هارمون و شرکت نورثرن منوفکچرینگ برای یک مزرعه پنبه در کالیفرنیا ساخته شد و قرار بود از آن برای برداشت عمیق استفاده شود. برداشت عمیق فرآیند دشواری است که به یک تراکتور بسیار قدرتمند و سنگین نیاز دارد تا به خوبی بتواند زمین را بشکافد، که دلیل توان ۱۱۰۰ اسب‌بخار پیشرانه بیگ باد 16V – 747 هم همین است.

از آنجا که فقط یک نسخه از بیگ باد ساخته شده، پیدا کردن قطعات جایگزین برای آن کار سختی بوده، به ویژه تایرها که در اصل توسط شرکت تایرسازی حالا از بین رفته یونایتد تایر کمپانی کانادا ساخته شده ‌بودند. به لطف برادران ویلیامز که چرخ‌های جدیدی را برای این تراکتور فراهم کرده‌اند، بیگ باد حالا صاحب هشت تایر گودیر LSW1400/30r46 شده که بزرگترین تایرهای کشاورزی جهان هستند.

بیگ باد حالا یک نماد فرهنگی و نمونه‌ای از مهندسی فوق‌العاده برای انجام کارهای خاص است. این تراکتور با توان ۱۱۰۰ اسب‌بخار حالا در موزه هارتلند نگهداری می‌شود که علاقمندان زیادی هم دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد