موضوعات داغ

مکس ورشتپن انتظار پیروزی در اسپا را ندارد

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

مکس ورشتپن معتقد است که شانسهای بهتر از گرندپری بلژیک در این فصل برای او اتفاق خواهد افتاد تا بتواند دوباره مرسدس را مغلوب کند.

این راننده هلندی پیروزی مسابقه هفتادمین سالگرد فرمول یک گرندپری سیلورستون را با غلبه بر لوئیس همیلتون و والتری بوتاس هر دو راننده مرسدس توانست از آن خود کند، در شرایطی که این پیست در مقایسه با قهرمانان جهان برای او خیلی نامناسب نبود.

این آخر هفته در اسپا – فرانکور چامپز، و مسابقه بعدی در مونزا، داستانهای مشابهی برای موتورهای قوی مرسدس وجود خواهد داشت. ورشتپن در مورد شانس خود برای کاهش فاصله 37 امتیازی با همیلتون در رده اول جدول قهرمانی رانندگان، بسیار واقع بین است. همچنین او خودش را آماده می‌کند تا در زادگاه خودش(شهری که بزرگ شده است شهری است به نام ماسیک در نزدیکی مرز هلند)، مسابقه بدهد.

به نقل از دو تلگراف، وی گفت:

سالهای گذشته، نتایج متنوعی حاصل شده است، اما شما همه چیز را هرگز نمی‌دانید. ما انتظار نداریم که در این مسابقه بدلیل نوع مسیر و سیستم ما، بهترین نتیجه را بدست آوریم، اما مانند مسابقات قبلی بشدت فشار وارد خواهیم کرد. به عنوان یک تیم، باید از حداکثر توانمان بهره ببریم.

در هر دو جدول قهرمانی(رانندگان و سازندگان) ما در جایگاه دوم هستیم و باید مطمئن باشیم که این جایگاه را حفظ خواهیم کرد. به دلیل وجود مستقیمی‌های طولانی در اسپا امکان سبقت زیاد است و من انتظار دارم که تیمها در همان ابتدا از ما عقب بمانند. ما می‌دانیم که مرسدس بواسطه قدرت زیادی که دارد مطمئنا بسیار سریع خواهد بود.

خودرو ردبول
اسپا بعنوان پیست رانندگان واقعی شناخته می‌شود و یقینا ورشتپن یکی از کسانی است که از آن لذت می‌برد.

او در این خصوص گفت:

من اسپا را دوست دارم و همیشه برای تکرار رانندگی، عالی است. یک پیست قدیمی و جایی که شما فضاهای اضافی زیادی ندارید.

اختلاف ارتفاع، نقش مهمی در این پیست ایفا می‌کند، شما بالا و پایین می‌روید و پیچی با سرعت کم وجود ندارد. این در فرمول یک خیلی عالیست زیرا احساس خیلی خوبی به هنگام سرعت بخصوص در قسمتهای میانی به راننده منتقل می‌کند.

اگرچه اروژ مشهورترین قسمت این پیست است، اما ورشتپن تنها کسی نیست که معتقد است پیچ 12 یعنی پوهون نیز بسیار عالیست و رومن گروژان نیز با وی هم عقیده است. او گفت:

در این پیچ شما خیلی سریع به چپ می‌روید و بدست آوردن تعادل در سه قسمت آن بسیار مهم است، بنابراین باید سریعا خود را با شرایط وفق دهید. ما با داون فورس کمی رانندگی می‌کنیم این بدان معنی است که حرکت ماشین واقعا زیاد است و باعث هیجان بیشتری می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد