موضوعات داغ

ایلان ماسک از افزایش قیمت ۲۰۰۰ دلاری ویژگی رانندگی تمام خودکار خبر داد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پس از اعلام اینکه تسلا ویژگی رانندگی تمام خودکار خود را برای اتوپایلوت گسترش خواهد داد، ایلان ماسک گفته این شرکت به زودی قیمت این ویژگی را ۲۰۰۰ دلار افزایش خواهد داد. قیمت کنونی این ویژگی پس از افزایش قیمت ۱۰۰۰ دلاری در ماه جولای به ۸۰۰۰ دلار رسیده، یعنی از دوشنبه آینده قیمت آن به ۱۰۰۰۰ دلار خواهد رسید.

با توجه به سابقه تسلا در این زمینه، این افزایش قیمت چندان تعجب‌آور نیست. ماسک مدام در این مورد صحبت کرده که قیمت ویژگی رانندگی تمام خودکار بیشتر خواهد شد. با این حال، تسلا سال‌هاست که این امکانات را بدون اینکه در اختیار مشتریان قرار دهد به فروش رسانده و رانندگان هم آن را خریداری کرده‌اند. نکته مثبت برای برخی از مشتریان این است که می‌توانند به عنوان تست‌کنندگان نسخه بتا اعلام آمادگی کنند تا قبل از بقیه بتوانند از آن بهره ببرند. به تازگی تعدادی از تست‌کنندگان نسخه بتا، تصاویر و ویدیوهایی از تجربه خود با سیستم رانندگی تمام خودکار جدید را به اشتراک گذاشته‌اند، از جمله هشداری که به رانندگان می‌گوید دست خود را همیشه روی فرمان نگه دارند.

توصیه‌ای که اغلب موردتوجه رانندگان قرار نمی‌گیرد. البته رعایت این کار به نفع سرنشینان، دیگر خودروها، عابران و دوچرخه‌سواران است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد