موضوعات داغ

پیشرانه بادی انقلابی میشلن، بادبان‌های مدرن در خدمت کشتی‌های سبز +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

همان‌طور که صنعت خودروسازی از یک دهه پیش تاکنون گام‌های بزرگی را به سمت توسعه خودروهای الکتریکی و پاک برداشته است، سایر صنایع وابسته نیز در حرکتی هماهنگ به سمت فعالیت سبز‌تر در حال پیشروی هستند. پروژه WISAMO یکی از همین برنامه‌های سبز محسوب می‌شود که توسط شرکت تولید لاستیک میشلن ارائه شده است.

میشلن پروژه WISAMO را در حالی‌ اعلام کرد که مدتی پیش خبر داده بود تا سال 2050 برای تولید لاستیک از مواد 100 درصد تجدیدپذیر استفاده می‌کند. پروژه WISAMO برنامه‌ای برای تولید بادبان‌های هوشمندانه است که در نسل آینده کشتی‌های بادبانی مدرن مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

استفاده از سیستم بادی انقلابی میشلن، موجب کاهش مصرف انرژی به میزان 20 درصد در کشتی‌های سبز خواهد شد و در عین حال به طراحان کشتی‌های آینده نگرانه این امکان را می‌دهد تا با اعتماد بیشتری به سمت طراحی و توسعه این کشتی‌ها گام بردارند.

سیستم بادبان میشلن به گونه‌ای طراحی شده که طیف وسیعی از شناورها، از جمله کشتی‌های تجاری و قایق‌های تفریحی قادر به استفاده از آن هستند. دکل تلسکوپی قابل جمع‌شدن این سیستم نیز به کشتی‌ها اجازه می‌دهد تا بدون محدودیت از هر آبراهی عبور کنند. دو مخترع سوییسی ابداع این بادبان را برعهده داشته‌اند و انتظار می‌رود نخستین نمونه پیش ساخته از بادبان میشلن در سال 2022 به معرض نمایش عموم گذاشته شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد