موضوعات داغ

تویوتا فورچونر GR اسپرت با پیشرانه تویوتا هایلوکس توربو دیزل رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا فورچونر 2022 که در تایلند بر روی بدنه پیکاپ هایلوکس ساخته شده است، اکنون با ویژگی‌های بصری بالاتر تحت عنوان GR اسپرت در دسترس است. با این حال، باید توجه داشته باشید که در واقع آن طور که به نظر می‌رسد یک خودرو اسپرت نیست.

برند فرعی Gazoo Racing دارای سه سطح خودرو برفورمنس است: GR اسپرت با ارتقاء سطح زیبایی، GR رده متوسط همچون سوپرا و 86، و GRMN مربوط به هاچ بک یاریس نسل قبلی.

فورچونر به جای استفاده از یک موتور تنفس آزاد هشت سیلندر وی شکل یا یک موتور توئین توربوشارژ، از یک موتور توربو دیزل 2.8 لیتری که بسیاری از مردم آن را از تویوتا هایلوکس به خاطر دارند، بهره می‌برد. تویوتا آن را 1GD FTV می‌نامد و پیشرانه چهار سیلندر وظیفه تولید 204 پی اس (201 اسب بخار) قدرت و 500 نیوتن متر (369 پوندفوت) گشتاور را دارد. برای افرادی که معتقد بودند GR اسپرت در واقع یک تجربه رانندگی اسپرت است، قابل ذکر است که این خودرو به جای استفاده از جعبه دنده‌های جدید و بسیار سریع‌تر هشت یا ده سرعته که توسط آیسین عرضه می‌شود، از یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

تویوتا فورچونر GR اسپرت

در تایلند، مجموعا سه رنگ برای بدنه ارائه می‌شود: قرمز احساسی (تصویر)، سفید مروارید CS با یک سقف سیاه رنگ و همچنین مشکی میکا. GR اسپرت با چرخ‌های 20 اینچی، رابر بوت‌های 265/50، کالیپرهای ترمز قرمز، سیستم چهار چرخ محرک و تزئینات مشکی براق در جلو و عقب ارائه می‌شود.

فضای داخلی خودرو عمدتا مشکی است اما دوخت‌های متضاد قرمز رنگ کمی به صندلی‌ها، کارت‌های درب و داشبورد رنگ بخشیده است. تزئینات نقره ای دودی روی کنسول وسط، چرم مشکی صندلی‌ها، تزئینات جیر، لوگوی GR گلدوزی شده بر قسمت بالای صندلی، چرم سوراخ دار برای فرمان و همچنین مارکر ساعت 12 قرمز رنگ نیز از دیگر آپشن‌های ارائه شده در این خودرو است.

دکمه استارت با سبک GR و کلید فاب تقریباً خرید این خودرو را ارزشمند کرده است، چرا که این مورد یک ویژگی استاندارد در خاورمیانه محسوب می‌شود اما به دست آوردن برای تایلندی‌ها ارزان نخواهد بود.

تویوتا قیمت این خودرو را 1,879,000 بات یا 57,550 دلار با نرخ رایج فعلی اعلام کرده است. این در حالیست که متوسط حقوق سالانه تقریباً در حدود 1,160,000 بات یا 35,530 دلار برآورد شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد