موضوعات داغ

پیکاپ پژو ۵۰۵ دو کابین آشنا شوید، کمیاب فرانسوی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

این یک پیکاپ پژو ۵۰۵ دو کابین یا در واقع یک نمونه اولیه از این مدل است. پس از اینکه شرکت فرانسوی گروارو در دهه ۱۹۸۰ شش نمونه اولیه از این خودرو برای اهداف آزمایشی ساخت، قرار بود تولید انبوه آن را آغاز کند. این شرکت قصد داشت به خودروساز مطرحی در بازار خودروهای تجاری تبدیل شود و مالیات کمتری در سراسر اروپا بپردازد. اما این اتفاق نیفتاد و گروارو مجبور شد تولید این خودرو را لغو کند.

این خودرو که با هدف ترکیب مزایای یک سدان و یک خودروی کاربردی ساخته شده بود، به تازگی بازسازی شده و به حراج گذاشته شده است. این پیکاپ پژو ۵۰۵ دو کابین اولین بار در ۲۱ فوریه ۱۹۸۵ در فرانسه به عنوان یک واگن استیشن برای استفاده عمومی ثبت شد. در طول فرایند بازسازی کامل آن در تابستان امسال، بدنه خودرو کاملاً رنگ شد، و تزئینات داخلی جدید و موتور ارتقایافته به آن اضافه شدند.

پژو ۵۰۵

این نسخه از یک موتور ۲.۵ لیتری دیزلی بهره می‌برد، اما نمی‌دانیم که این موتور تنفس طبیعی یا دارای توربوشارژر است. موتور ۲.۵ لیتری دیزلی سه نسخه مختلف (تنفس طبیعی، توربو و توربو+سردکن سیال موتور) با توان ۷۵ اسب بخار تا ۱۱۰ اسب‌بخار داشت. قدرت از طریق یک جعبه‌دنده چهار سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. پژو ۵۰۵ آپشن موتور ۲.۸ لیتری V6 هم داشت که در دلورین DMC-12 مورد استفاده قرار گرفته بود.

این پیکاپ تراک اواخر این ماه در یک حراجی در فرانسه به فروش خواهد رسید. انتظار می‌رود که این نمونه اولیه با قیمتی بین ۲۴ هزار دلار تا ۳۵۵۰۰ دلار فروخته شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد