موضوعات داغ

قیمت میتسوبیشی میراژ در آمریکا به شدت افزایش یافت، از تمسخر تا تحسین

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

میتسوبیشی میراژ، خودرو فیس لیفت شده و کوچکی که بیشتر به یک خودرو شهری ارزان و پیش پا افتاده در آمریکا شناخته می‌شود، با افزایش غیر منتظره ارزش خود رو به رو شده است.

میتسوبیشی میراژ سه سیلندر، از زمان عرضه مجدد آن در سال 2012 به عنوان یک هاچ‌بک کوچک، هیچ وقت به این اندازه مشهور نشده بود. به یاد ماندنی‌ترین اتفاقی که منجر به معروفیت آن شد، مربوط به زمانی می‌شود که کانال یوتیوب اتوموتیو از آن به عنوان بدترین ماشین جدیدی که می‌توانید خریداری کنید، یاد کرد.

البته کیفیت ساخت میراژ و موتور سه سیلندر کوچک، آن را تبدیل به مناسب‌ترین هدف برای این امر کرده است. گزارشی از فاکس نیوز که توسط اطلاعات iseecars.com پشتیبانی می‌شود تأیید کرده است که متوسط قیمت فروش میراژ کارکرده، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته نزدیک به 50 درصد افزایش یافته است.

قیمت آن به طور متوسط از زیر 9,000 دلار به بالاترین رقم 13,398 دلار رسید. قیمت آن فاصله چندانی با قیمت برچسب 16,290 دلاری میراژ تیپ پایه ندارد. کارشناسان می‌گویند که علت این افزایش غیرقابل توضیح در فروش، مربوط به خسارت‌های جانبی ناشی از کمبود جهانی ریزتراشه است. کمبودی که کل صنعت خودرو را به زانو در می‌آورد.

میراژ تنها یکی از خودروهایی است که ابتدا مورد انتقاد شدید و سپس تمسخر و اکنون به شدت مورد توجه قرار گرفته است. این پدیده در خودروهایی مانند شورلت اسپارک نیز مشاهده می‌شود که دست کمی از میراژ ندارد. به نظر می‌رسد عموم مردم تمایل به نشستن پشت فرمان خودروهایی دارند که در شش ماه پیش توسط خودشان مورد تمسخر قرار گرفته بودند. روند تغییر جهان بسیار جالب و خنده آور است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد