موضوعات داغ

تغییر یکی از شرط‌های قرعه کشی خودرو ایران خودرو و سایپا، شرایط سخت تر شد!

عکس مطلب اول

از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، وعده‌های مختلف در خصوص تغییر نحوه فروش خودرو مطرح شد. با این حال تاکنون تنها یک شرط در شرایط قرعه کشی خودرو تغییر کرده و آن نیز کاهش فرصت برندگان قرعه کشی برای واریز وجه خودرو است. پیش از این برندگان قرعه کشی پنج روز برای واریز قیمت خودرو فرصت داشتند اما این فرصت اکنون به سه روز کاهش پیدا کرده است. با وجود انتظار مشتریان، شرطی که آن‌ها را ملزم به نگهداری سند خودرو در رهن به مدت یکسال می‌کرد همچنان به قوت خود باقی مانده است.

با وجود آن‌که کمیته خودرو از حذف این شرط خبر می‌دهد اما در شرایط فروش خودروسازان همچنان شرط نگهداری سند خودرو در رهن به مدت یکسال دیده می‌شود. شرکت‌های خودروساز بابت آزادسازی سند خودرو مبلغی را به عنوان دین و تعهد پس از یکسال دریافت می‌کنند.

سایر شرایط فروش فوق العاده یا همان قرعه کشی خودرو نیز بدون تغییر در شرایط فروش خودروسازان اعمال می‌شوند. از جمله این شرایط می‌توان به اجازه ثبت نام یک دستگاه خودرو به ازای هر ملی، لزوم طی زمان 48 ماه (4 سال) از ثبت نام یا تحویل خودرو قبلی، عدم وجود پلاک فعال به نام خریدار، لزوم داشتن گواهینامه رانندگی معتبر و تعلق شماره حساب و شماره تماس به خریدار اشاره کرد.

علاوه بر موارد گفته شده، قیمت‌گذاری دستوری سبب شده تا خودروسازان تمایلی به فروش محصولات پرتیراژ خود نداشته باشند. برای مثال ایران خودرو محصولات پرطرفداری همچون پژو 206 تیپ 2 و سمند را از بخشنامه‌های فروش اخیر خود حذف کرده است و در تلاش است تا آن‌ها را به شکلی دیگر به فروش برساند تا ضرر ناشی از قیمت‌گذاری دستوری را جبران کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/7/24
جمع کنن این خودروسازی فشل رو همه راحت بشن...
1400/7/24
خلایق انچه لایق