موضوعات داغ

خطر از دست رفتن هزاران شغل در صنعت خودرو با برقی شدن خودروها

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هربرت دیس، مدیر اجرایی فولکس واگن، هشدار داده است که اگر تولید خودروهای برقی بسیار کند باشد، ممکن است تا 30 هزار شغل در این شرکت خودروسازی آلمانی از بین برود‌.

دیس در جلسه هیات نظارت در ماه سپتامبر گفت که رقابت با افراد تازه وارد در بازار آلمان مانند تسلا، به این معنی است که این شرکت باید انتقال موضع تولیدات خود به خودروهای برقی را تسریع کند. وی خاطرنشان کرد که تسلا قصد دارد سالانه در کارخانه برلین خود با 12,000 کارمند حدود 500,000 خودرو تولید کند. این در حالیست که کارخانه فولکس واگن در ولفسبورگ سالانه 700,000 خودرو تولید می‌کند، البته با 25,000 کارمند.

مایکل مانسکه، سخنگوی فولکس واگن، در گفتگو با رویترز تأیید کرده است که این شرکت خودروسازی در واقع با رقابت شدیدی روبرو است و باید پاسخگو باشد.

وی گفته است که شکی نیست که ما باید به رقابت پذیری کارخانه خود در ولفسبورگ با توجه به تازه واردان بازار توجه کنیم. تسلا برای بهره وری و اندازه گیری در Grunheide (سایت گیگافکتوری تسلا در برلین) استانداردهای جدیدی را تعیین کرده است. اکنون موضوع و ایده‌های جدیدی در راه است. هیچ سناریو مشخصی وجود ندارد.

سخنگو شورای کارگران فولکس واگن در مورد اظهارات دیس نظری نداد، اما بیان کرد که ازبین رفتن 30 هزار شغل، ایده‌ای پوچ و بی اساس است.

کارخانه فولکس واگن در ولفسبورگ بیش از 50,000 کارمند دارد اما هیچ خودرو برقی تولید نمی‌کند. این امر از سال 2026 هنگامی که سایت شروع به تولید سدان شاخصی کند که در حال حاضر با نام پروژه ترینیتی شناخته می شود، تغییر خواهد کرد. این خودرو دارای معماری سفارشی بوده و از پیشرانه و فناوری باتری پیشرفته‌تری نسبت به آنچه فولکس واگن در حال حاضر از آن استفاده می‌‌کند، برخوردار می‌شود. همچنین قادر به رانندگی خودکار سطح 4 خواهد بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/7/26
شما دقیقا چه مشکلی با خودرو های برقی دارین؟
وقتی ۱۲۰ سال پیش اتوموبیل اومد درشکه چی ها امنیت شغلیشون رو در خطر دیدن.
یه سریشون با دید باز به قضیه نگاه کردن، خودشون رو تغییر دادن و رانندگی یاد گرفتن.
شدن راننده افراد مشهور و راننده تاکسی
اون درشکه چی هایی هم که خودشون رو تغییر ندادن محکوم به فنا شدن.
همیشه داستان همین بوده نمیدونم چرا خودرو بانک خودش رو در خطر میبینه!!!!