موضوعات داغ

قرعه کشی خودرو از سال 1401 حذف خواهد شد

عکس مطلب اول

فاطمی امین دیروز طی یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که قصد دارد با افزایش تولید، بحث قرعه کشی را از سال آتی شمسی حذف کند. او اظهار داشت که خودروسازان درگیر مشکلات مختلفی هستند اما با رفع این مشکلات، بنا داریم تا میزان تولید خودرو را در سال 1401 به مرز 1 میلیون و 600 هزار دستگاه برسانیم که با توجه به میزان تقاضا و تولید، دیگر بحث قرعه کشی منتفی خواهد بود.

با وجود اظهار نظرهای وزیر صمت در مورد میزان تولید خودروسازان در سال آینده، اما در همین سال جاری خودروسازان دولتی و خصوصی مشکلات مختلفی را برای تامین قطعات خودرو دارند. در هر صورت تمامی بخش های خودرو (حتی خودروهایی که سال ها است در کشور تولید می شود) در داخل کشور تولید نمی شوند و وابستگی به واردات مواد اولیه و قطعات داریم، اما روبرو شدن خودروسازان با مسائلی همچون انتقال ارز، حمل و نقل بین المللی و مشکلات تحریم باعث شده تا تولید یک خودرو در داخل کشور به شدت سخت تر و پرهزینه تر از گذشته باشد، هزینه ای که در نهایت از جیب مردم پرداخت می شود!

جالب است بدانید که از سال 1397 تاکنون، هیچگان میزان تولید خودرو به مرز 1 میلیون دستگاه نرسیده، اگرچه به نظر می رسد که در سال 1400 بتوان این رکورد را جابجا کرد اما افزایش حدود 60 درصدی تولید در یک سال با وجود مشکلات بین المللی، ادعا و پیش بینی فاطمی امین برای سال 1401 است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد