موضوعات داغ

بحران کمبود میکروچیپ ها به ایران رسید، افزایش تولید خودروهای ناقص

عکس مطلب اول

بحران خودروهای ناقص یکی از مسائل بزرگ خودروسازان داخلی از سال 1398 تاکنون بوده است. در حالی‌که مدتی قبل و پیش از شیوع ویروس کرونا خودروسازان داخلی عنوان می‌کردند که دلیل دپو این خودروها کمبود قطعاتی همانند بوق و برف پاک کن است، حال در اظهار نظری جدید و با استفاده از خبر داغ این روزهای صنعت خودرو جهان، کمبود میکروچیپ‌ها به عنوان عامل اصلی دپو خودروها عنوان شده است.

در همین زمینه آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان کشور علت افزایش خودروهای دپو شده در پارکینگ خودروسازان را کمبود قطعات های تک یا همان میکروچیپ‌ها عنوان کرده است. این قطعات وارداتی هستند و امکان تولید آن‌ها در داخل کشور فراهم نیست، از این رو تنها راه تامین قطعات های تک از طریق واردات است. برآورد می‌شود که 15 درصد قطعات به کار رفته در خودروهای داخلی وارداتی هستند.

آرش محبی نژاد این سخن را در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد. وی در بخش دیگری از سخنانش به واردات قطعات خودرو بدون انتقال ارز اشاره کرد، موضوعی که می‌تواند مشکلات قطعه سازان در واردات قطعات را حل کند. پیش از این قطعه سازان از بانک مرکزی درخواست کرده بودند که این گزینه را برای آن‌ها فعال کند و به آن‌ها اجاه دهد تا سقف یک میلیارد دلار در سال قطعه بدون انتقال ارز وارد کنند که با این تصمیم مخالفت شده بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/7/30
اینم یه حقه بازی جدیده
فقط درب این کارخانه ها باید تخته بشه، همین