موضوعات داغ

بررسی آمار فروش خودرو در روسیه طی ماه سپتامبر 2021، لادا همچنان می‌تازد!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بازار فروش خودروهای جدید در روسیه طی ماه سپتامبر روندی نزولی را طی کرد و فروش خودرو در این کشور نسبت به سپتامبر 2020 حدود 22 درصد کاهش داشت. وضعیت فروش خودرو در روسیه طی ماه‌های آتی نیز خوب به نظر نمی‌رسد چرا که بحران ریزتراشه‌ها وضعیت تولید خودروهای جدید را بدتر از گذشته کرده است. پیش‌بینی می‌شود در مجموع 1.64 میلیون دستگاه خودرو طی سال 2021 در روسیه فروخته شوند که این میزان نسبت به سال 2020، رشدی معادل 2.8 درصد را نشان می‌دهد.

بازار خودرو روسیه از سال‌ها پیش در تسلط برند لادا است و این برند با وجود افت بیش از پنجاه درصدی فروش، همچنان در رتبه اول بازار خودرو روسیه قرار دارد. برندهای کره‌ای کیا و هیوندای در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند و با نرخی بیشتر از نرخ منفی بازار در حال سقوط هستند. رتبه چهارم بازار خودرو روسیه در اختیار تویوتا قرار دارد که با رشد فروش +18.2 درصد، در حال جبران کاهش ماه‌های گذشته است.

فولکس واگن (-27.4) ، رنو (-46.4٪) و اشکودا (-33) در رتبه‌های بعدی قرار دارند و دیگر خودروساز روسی یعنی GAZ با فروش مثبت 16.8 درصد در رده هشتم قرار دارد. در همین حین برندهای چینی انفجاری را در فروش تجربه می‌کنند. برند هاوال طی ماه گذشته رشد فروش معادل مثبت 147 درصد را تجربه کرد و چری نیز 134 درصد فروش بیشتری نسبت به ماه پیش از آن داشته است. جیلی نیز با 20 درصد رشد فروش جایگاه 13 ام بازار روسیه را در اختیار دارد.

در رتبه بندی خودروها، لادا وستا با وجود افت فروش قابل توجه همچنان پرفروش‌ترین خودرو روسیه باقی مانده است. کیا ریو و هیوندای سولاریس با فاصله‌ای قابل توجه در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند و GAZ Gazelle نیز رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. فولکس واگن پولو رتبه پنجم، اشکودا رپید رتبه ششم و لادا گرنتا در رتبه هفتم قرار دارند. هیوندای کرتا نیز محبوب‌ترین شاسی بلند بازار روسیه است و پس از آن تویوتا راو 4 و داچیا داستر قرار دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد