موضوعات داغ

نگاهی به تویوتا توندرا 2022، مشخصات، قیمت و رقبا + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا توندرا یکی از بازیگران مهم تویوتا در رقابت پیکاپ‌ها است که از 14 سال پیش تاکنون با یک پلتفرم در بازار حضور دارد. تویوتا یکبار این خودرو را در سال 2007 مورد فیس لیفت قرار داد تا بتواند آن را همچنان در بازار نگه دارد، با این حال تجدید نسل رقبای آمریکایی تویوتا را وادار کرد تا نسل جدیدی از توندرا را به بازار عرضه کند.

تویوتا توندرا 2022 براساس یک شاسی جدید توسعه یافته است و پیشرانه جدیدی نیز زیر کاپوت آن قرار دارد. موتور شش سیلندر خورجینی توربوشارژر قلب تپنده این خودرو است که حداکثر 389 اسب‌بخار قدرت و 649 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

پیشرانه‌های مورد استفاده در تویوتا توندرا مستقیما از تویوتا لندکروزر ارث بری می‌شوند و حال که لندکروزر دیگر از موتور هشت سیلندر استفاده نمی‌کند، توندرا نیز فاقد این پیشرانه خواهد بود. گیربکس 10 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را در توندرا 2022 برعهده دارد و برای علاقمندان به محیط زیست نیز موتور هیبریدی i-Force Max با 437 اسب بخار قدرت و 790 نیوتن‌متر گشتاور در نظر گرفته شده است.

تویوتا توندرا 2022

علاوه بر پیشرانه جدید، سیستم تعلیق مولتی لینک نیز جایگزین سیستم تعلیق قبلی توندرا شده است. تیپ پایه تویوتا توندرا اکنون می‌تواند باری به وزن 870 کیلوگرم را حمل کند یا محموله‌ای به وزن 5.5 تن را یدک بکشد. قابلیت یدک کشی و حمل بار توندرا نسبت به نسل قبل بهبود قابل توجهی را تجربه کرده است اما همچنان از بزرگان این بخش همچون فورد F-150، رم 1500 و شورولت سیلورادو پایین‌تر است.

تویوتا توندرا 2022 هنوز آماده عرضه به بازار نیست و نمایندگی‌های تویوتا در آمریکای شمالی، عرضه آن را به ماه‌های پایانی سال موکول کرده‌اند. همچنین هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص قیمت نسخه هیبریدی آن وجود ندارد. با این حال پیش‌بینی می‌شود که تیپ پایه SR 4x2 با قیمت تقریبی 36 هزار دلار، تیپ میان رده SR5 CrewMax 4x4 با قیمت تقریبی 45 هزار دلار و نسخه ویژه TRD Pro با قیمت تقریبی 60 هزار دلار به فروش برسد. تویوتا توندرا 2022 قادر نیست تا جایگاه فورد F-150 را به خطر بیندازد اما طرفداران سرسخت این خودرو از عرضه نسل جدید آن راضی خواهند بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد