موضوعات داغ

فراخوان مرسدس بنز کلاس S به دلیل عمل نکردن کیسه‌ هوا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مرسدس بنز کلاس S همواره خودرویی فوق‌العاده بوده است و طی نسل‌های مختلف، همواره بر سطح پیچیدگی و فناوری‌های به کار رفته در آن افزوده شده است. همین مساله سبب شده تا برخی مشکلات ناخواسته نرم‌افزاری در این خودرو پدید آید که نتیجه آن اعلام فراخوان از سوی مرسدس بوده است.

نسل جدید کلاس اس با کد اتاق W223، بیشترین میزان فراخوان را بین مدل‌های مختلف این خودرو داشته است. نخستین فراخوان مرسدس کلاس S مربوط به سیستم مکان یابی خودرو بود. دومین ایراد این خودرو در پمپ سوخت مشاهده شد و حال خودروساز آلمانی 1311 نمونه از مدل 2021 را به دلیل ایراد در نرم افزار واحد کنترل کیسه هوا فراخوان کرده است.

مشکل کیسه هوا مرسدس کلاس اس از نوامبر 2020 شروع شد، زمانی که این شرکت متوجه شد ایرادی در بخش هشدارهای سیستم محدود کننده اضافی (SRS) وجود دارد. یک انحراف در کدنویسی برنامه کنترل کیسه‌های هوا که مبدا آن کارخانه تولید این خودرو است، موجب وقوع مشکلات بیشتری در خودرو لوکس مرسدس شده است.

ایراد نرم افزار کنترل کیسه هوا به فعال کردن آن مربوط می‌شود. حدود 1311 خودرو از این نمونه دچار مشکل برنامه ریزی هستند، مشکلی که قرار گرفتن سرنشین روی صندلی جلو خودرو را تشخیص نمی‌دهد و کیسه هوا سرنشین جانبی را فعال نمی‌کند. در نتیجه هنگام وقوع تصادف ممکن است کیسه هوا سرنشین جلو فعال نباشد و خسارات و صدماتی به فرد وارد شود.

در حال حاضر جدیدترین نسل از مرسدس بنز کلاس S با قیمت پایه 109،800 دلار برای تیپ شش سیلندر S 500 4Matic در دسترس است. خریدارانی که نیاز به قدرت و تجمل بیشتری دارند، بایستی مبلغی معادل 116،300 دلار برای هشت سیلندر S 580 4Matic بپردازند. آپشن‌های انتخابی این خودرو بسیار گران قیمت هستند، به نحوی که برای در اختیار گرفتن گرمکن فرمان باید مبلغی معادل 250 دلار را به مرسدس بنز بپردازید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد