موضوعات داغ

خریدار جدید برای سانگ یانگ اعلام شد، تاتا موتورز سهم خود را می فروشد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

وضعیت ناپایدار اقتصادی سانگ یانگ طی چند سال اخیر این شرکت کره‌ای را به دردسر کشانده بود. این شرکت پس از اعلام ورشکستگی توسط دولت کره جنوبی به مزایده گذاشته شد و اکنون به ادیسون موتورز، یک شرکت کره‌ای متخصص در حمل و نقل الکتریکی فروخته می شود.

سانگ یانگ از زمانی که مالک هندی آن یعنی شرکت ماهیندرا تصمیم گرفت تزریق سرمایه را متوقف کند، در بن بست قرار گرفت. ماهیندرا مدتی پیش تصمیم گرفت که فعالیت‌های جهانی خود را محدود کرده و صرفا بر بازار هند تمرکز کند، امری که موجب به دردسر افتادن قدیمی‌ترین خودروساز کره جنوبی شد. ماهیندرا در تلاش بود تا شیوه‌های جدیدی برای تامین مالی سانگ یانگ بیابد اما این شیوه‌ها موثر واقع نشدند و در نهایت این خودروساز کره‌ای ورشکست شد.

از بین همه شرکت‌هایی که علاقمند به تصاحب سانگ یانگ بودند ،کنسرسیومی به رهبری ادیسون موتورز به عنوان گزینه ترجیحی انتخاب شده است. بر اساس منابع مشورتی سانگ که این اطلاعات را علنی کرده‌اند ، برآورد می شود که ارزش این توافق نامه تقریباً 260 میلیون دلار است. علاوه بر این، باید توجه داشت که یک صندوق سرمایه گذاری کره جنوبی در این کنسرسیوم وجود دارد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، توافق نهایی فروش سانگ یانگ در ماه نوامبر اجرایی خواهد شد و مالک جدید کنترل این شرکت را برعهده می‌گیرد.

شرکت ادیسون موتورز که رهبری کنسرسیوم خرید سانگ یانگ را برعهده دارد، در سال 2015 تاسیس شده است و زمینه کاری اصلی آن تولید اتوبوس‌های برقی است. این شرکت تصمیم دارد تا با خرید سانگ یانگ، وارد حوزه تولید خودروهای سواری الکتریکی شود. خط تولید این خودروها در پیونگ تاک ، شهری در شمال کره جنوبی تاسیس خواهد شد. در همین حین سانگ یانگ حرکت خود به سمت تولید خودروهای برقی را آغاز کرده است و سانگ یانگ ای کوراندو به عنوان نخستین خودرو تمام برقی این برند، بزودی وارد نمایندگی‌ها خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد