موضوعات داغ

نگاهی به قیمت هایما S7 پلاس در بازار آزاد + جدول قیمت آذرماه 1400

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کراس‌اوورهای میان‌رده چینی، یکی از جذابیت‌های بازار خودرو ایران طی دهه 1390 بودند. این کراس‌اوورها که معمولا در بازه قیمتی 100 میلیون تومان قرار داشتند، سوای شبه شاسی‌بلند را نصیب خریداران خود می‌کردند و به مشتریان قشر متوسط ایرانی اجازه دادند تا امکانات خودروهای بروز و مدرن جهان را تجربه کنند. چری تیگو 5 و جک S5 دو محصول شاخص بازار طی این دهه بودند که همچنان در بازار حضور دارند و نماینده ایران خودرو در این رقابت نیز هایما S7 بود.

همزمان با افزایش قیمت خودروهای چینی پس از افزایش قیمت ارزهای خارجی، توانایی مشتریان برای خرید این خودروها نیز کاهش یافت. در نتیجه هرکدام از شرکت‌های عرضه کننده تصمیم گرفتند تا تغییراتی را در محصولات خود ایجاد کنند، به امید آن که ارزش خرید از دست رفته محصولات‌شان احیا شود. راهکار مدیران خودرو ارائه شرایط فروش منعطف با پیش پرداخت حداقلی برای چری تیگو 5 بود. کرمان موتور تصمیم گرفت تا نسخه فیس‌لیفت جک S5 را با پیشرانه و امکانات جدید به بازار عرضه کند. ایران خودرو نیز هایما S7 پلاس را به بازار عرضه کرد که همان هایما S7 توربوشارژر با چند آپشن اضافه محسوب می‌شود.

قیمت هایما S7 پلاس یکی از بزرگترین مزیت‌های این خودرو در شرایط فعلی بازار محسوب می‌شود. قیمت هایما S7 پلاس در کارخانه 675 میلیون تومان اعلام شده است و نسخه‌های صفرکیلومتر آن نیز در بازار با قیمت 830 میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند. در مقایسه با دو رقیب دیگر، باید گفت که قیمت تیگو 5 در کارخانه معادل 750 میلیون تومان است و جک S5 فیس‌لیفت نیز توسط کرمان موتور با قیمت 779 میلیون تومان به فروش می‌رسد. با این وجود تفاوت‌های قیمت هایما S7 پلاس نسبت به هایما S7 توربوشارژر چندان قابل توجه نیست.

نصب گل پخش کن بر روی گلگیرهای جلو و عقب، آینه‌های جدید با طرحی شبیه به هایما S5 و افزودن لوگو پلاس به نام خودرو تنها تغییرات ظاهر خارجی این خودرو هستند. در کابین اما سطح تغییرات هایما S7 پلاس اندکی بیشتر است. برای مثال عملگرهای سیستم صوتی و سیستم تهویه با یکدیگر ترکیب شده‌اند و در قالب تعدادی دکمه لمسی در اختیار راننده قرار گرفته‌اند. تریم داخلی خودرو نیز از سبک جدیدی پیروی می‌کند و از ارگونومی مناسبی بهره‌مند است. با این حال هیچ تغییری در مشخصات فنی هایما S7 پلاس اعمال نشده است و همچنان این خودرو از ترکیب موتور 1.8 لیتری توربوشارژر به همراه گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای قوای فنی بهره می‌برد.

هایما S7 پلاس محصولی جدید در بازار است و به واسطه عرضه نه چندان طولانی مدت، فاصله قیمت آن در بازار و کارخانه قابل توجه ارزیابی می‌شود. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که اگر تمایل به خرید هایما S7 پلاس از بازار آزاد را دارید، مدتی صبر کنید تا قیمت این خودرو به تعادل برسد. علاوه بر آن می‌توانید با صرفه جویی 30 میلیون تومانی نسبت به خرید هایما S7 توربوشارژر معمولی اقدام کنید که تفاوت چندانی نسبت به هایما S7 پلاس ندارد.

جدول قیمت هایما S7 پلاس در بازار آزاد، آذرماه 1400:

مدلرنگبدنهکارکردقیمت
1400مشکیبدون رنگصفرکیلومتر785,000,000 تومان
1400سفیدبدون رنگصفرکیلومتر785,000,000 تومان
1400مشکیبدون رنگصفرکیلومتر 810,000,000 تومان
1400سفید بدون رنگصفرکیلومتر825,000,000 تومان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد