موضوعات داغ

۷۰۰ هزار نیسان ایکس تریل فراخوان شد، مشکل در اتصالات

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نیسان روگ که در سایر مناطق دنیا با نام نیسان ایکس تریل شناخته می‌شود در آمریکای شمالی با یک فراخوانی گسترده مواجه شده است. این بار تقریباً ۶۹۰،۰۰۰ نسخه از این کراس‌اوور به دلیل احتمال خوردگی یکی از اتصالات فراخوانی شده‌اند.

در مارس ۲۰۱۷، این شرکت ژاپنی گزارشی مبنی بر نقص فنی یکی از اتصالات داخل پنل درب سمت راننده دریافت کرد. نیسان و تأمین‌کننده قطعات اعلام کردند که نفوذ آب منجر به این مشکل می‌شود، اما دلیل اصلی این نقص فنی مشخص نشد.

این مشکل تا دسامبر ۲۰۱۹ نادیده گرفته شد، زمانی که وزارت راه و ترابری کانادا به دلیل یک حادثه مرتبط با خوردگی این اتصال‌دهنده یک ایمیل برای نیسان فرستاد. سپس این خودروساز شروع به تجزیه و تحلیل این مشکل کرد. در این فرایند، نیسان چهار حادثه مربوط به خوردگی این اتصال‌دهنده در بازار کانادا را تأیید کرد.

این شرکت از سه حادثه تایید نشده در ایالات ‌متحده آگاه است که شاید مرتبط با این مشکل باشند. اسناد تنظیم‌شده توسط اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی نشان می‌دهد که نیسان پس از سال ۲۰۱۶ در تمام کارخانه‌های تولیدکننده نیسان ایکس تریل یا نیسان روگ تغییراتی ایجاد کرده ‌است تا این مشکل به وجود نیاید. این نشان می‌دهد که این شرکت ژاپنی از خیلی وقت پیش از این مشکل باخبر بوده است.

فراخوان نیسان ایکس تریل

نیسان هنوز در حال کار بر روی راه‌حل قطعی این نقص فنی است، به همین دلیل نامه‌های اطلاع‌رسانی در ۲ مارس به صاحبان این خودروها تحویل داده خواهد شد. اعلامیه دوم زمانی پست خواهد شد که راه‌حلی برای این مشکل پیدا شود. نیسان آمریکای شمالی انتظار دارد که این راه‌حل تا بهار امسال در دسترس باشد.

نسخه‌های روگ تحت‌تأثیر شامل مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ هستند که از ۲۵ جولای ۲۰۱۳ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ تولید شده‌اند. اگر خوردگی در اتصال‌دهنده رخ دهد، برق همچنان در مدار باقی می‌ماند و ممکن است باعث ایجاد خطاهایی در سیستم تمام چرخ محرک، تخلیه‌کننده باتری، غیرفعال شدن پنجره‌های برقی، و در بدترین حالت منجر به آتش‌سوزی شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد