موضوعات داغ

سایپا شاهین اتوماتیک در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سایپا شاهین را می‌توان پرحاشیه‌ترین محصول خودروسازی ایران طی سالیان اخیر لقب داد. فرآیند توسعه این محصول بسیار زمان‌بر بود و در نهایت خودرویی به دست ایرانیان رسید که دستخوش تغییر نام و پیشرانه شده بود. سایپا شاهین یکی از بهترین طراحی‌ها را در بین خودروهای ایرانی دارد اما از نظر مشخصات فنی و کیفیت ساخت در شرایط نامطلوبی به سر می‌برد.

ایرادات و حواشی سایپا شاهین آن‌قدر زیاد هستند که این خودرو اکنون با واکنش منفی مخاطبان ایرانی مواجه شده است. در حالی که قیمت شاهین نسبت به رقیب خود از دیگر شرکت ایرانی یعنی ایکو تارا کمتر است اما استقبال از شاهین تاکنون چندان گسترده نبوده است. به همین منظور سایپا تصمیم گرفت تا با عرضه شاهین اتوماتیک، جایگاه از دست رفته خود را بهبود بخشد.

شاهین اتوماتیک

شاهین اتوماتیک یکی از خودروهایی بود که در جریان نمایشگاه تحول صنعت خودرو توسط سایپا معرفی شد. این خودرو همچنان با موتور M15 توربوشارژر عرضه می‌شود اما گیربکس آن از نوع اتوماتیک CVT است. گیربکس CVT‌ شاهین اتوماتیک به صورت مصنوعی شش دنده را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

سایپا برای کاستن از انتقادات مطرح شده به کیفیت شاهین، تغییراتی را در فضای داخلی نسخه اتوماتیک ایجاد کرده است. فضای داخلی شاهین اتوماتیک اکنون از تریم دو رنگ مشکی و کرم با قطعات دکوراتیو چوب بهره می‌برد. نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای نیز بزرگتر شده است و دکمه‌های آن از نوع لمسی هستند. دوربین عقب، سنسور نور یا اتولایت، کروز کنترل، رینگ‌های آلومینیومی، کیسه‌های هوای جانبی و صندلی‌های برقی جلو از دیگر امکانات شاهین اتوماتیک هستند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/6/5
سلام ضمن تشکر از گزارش های خودروبانک که البته جاداره جامع تر و تخصصی تر هم بشه،مثلا راجع به قیمت ،کد گیربکس و شرکت سازنده آن هم اشاره ای بشه. چرا از گیربکس های 9 سرعته cvt که آخرین نسل هستند استفاده نمیکنند؟
اینکه از یک خودرو نسل های بهبود یافته عرضه می شود خوب هست ولی مشکل خودرو های ایرانی ریشه ای هست،عمده ماشین های ایرانی حتی صفر با مشکل برق از در کارخانه بیرون میان و چراغ چک وabs دکور همیشگی پشت آمپر هستند،جاداره خودروبانک پیگیری راجع به بهبود این مساعل رو از خودروساز داشته باشه نه صرفا چند تا عکس بقیه رسانه ها بیشتر عکس میگذارند.
1401/6/5
"در حالی که قیمت شاهین نسبت به رقیب خود از دیگر شرکت ایرانی یعنی ایکو تارا کمتر است اما استقبال از شاهین تاکنون چندان گسترده نبوده است. "
بزرگوار يه نگاهي به آمار فروش تارا در سامانه كدال بنداز بعد اين جمله رو بگو. فروش شاهين دو تا سه برابر تارا بوده. ماشين ايراني تعصب و طرفداري نداره با اين كيفيت افتضاح ولي وظيفه خبرنگار ارائه اطلاعات درسته نه اراجيف كوچه بازاري
1401/6/5
مشکل اصلی شاهین موتوری که داره هست
اگر بخواد سایپا شاهینش با تارا ایرانخودرو بتونه رقابت کنه با توجه به اینکه طراحی شاهین بیشتر طرفدار داره فقط و فقط موتور قویتر باید روش بزاره
1401/6/9
از عکسها اینطور دیده میشه که گویا دوربین 360 هم داره