موضوعات داغ

پیکاپ‌های ZX با برند چری به روسیه صادر می‌شوند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

یکی از خودروسازان تجاری چین، شرکت ZX است که برخی محصولات آن همچون کاپرا و کاپرا 2 توسط گروه بهمن به بازار ایران عرضه شده‌اند. این شرکت قصد دارد تا پیکاپ G9 را از این برند نیز به بازار ایران عرضه کند. با این حال چری نیز تصمیم دارد تا با ایجاد یک همکاری مشترک، بازار خود و ZX را گسترش دهد.

هلدینگ چری از نظر خودروهای پیکاپ چندان غنی نیست. این شرکت قصد دارد تا چند پیکاپ را با برند زیرمجموعه خود یعنی جتور به بازار عرضه کند. با این حال تا آن زمان، چری به دنبال تامین پیکاپ‌ها از سمت دیگر خودروسازان چینی است. شرکت چینی ZX نیز سعی دارد از فرصت همکاری با چری بهره ببرد تا بتواند خود را به عنوان رقیب جدی گریت وال در بازارهای صادراتی مطرح کند. تیراژ ZX بسیار کمتر از گریت وال است و از این رو این شرکت چینی نمی‌تواند به تنهایی با گریت وال مقابله کند.

مطابق اخباری که رسانه‌های چینی به دست آورده‌اند، چری به پیکاپ ZX ویشی 1986 علاقمند است و قصد دارد این پیکاپ را با برند خود به بازار روسیه ارسال کند. تصاویر این پیکاپ اکنون در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند، در حالی که نوشته چری روی درب عقب آن‌ها خودنمایی می‌کند اما همچنان در قسمت جلو نشان ZX قرار دارد.

ZX ویشی 1986

پیکاپ زد ایکس 1986 یک پیکاپ کلاسیک با طول بلند است. این خودرو با دو کابین قابل انتخاب است که کابین نخست طولی معادل 5341 میلیمتر و کابین دوم 5624 میلیمتر طول دارد. فاصله بین دو محور این خودرو نیز با توجه به کابین متغیر خواهد بود. ظاهر ZX ویشی 1986 از پیکاپ‌های آمریکایی کپی برداری شده است و در کابین آن نیز به جای نمایشگر بزرگ خودروهای امروزی، یک مانیتور کوچک قرار دارد.

علاوه برآن پیکاپ ZX ویشی 1986 با طیف متنوعی از پیشرانه‌ها به بازار عرضه می‌شود. موتورهای دو موتور دیزلی و یک موتور بنزینی برای این پیکاپ قابل انتخاب هستند. هیچ‌کدام از این موتورها توسط ZX توسعه داده نشده‌اند. موتورهای دیزلی توسط گریت وال یا فاو توسعه داده شده‌اند، در حالی که موتور بنزینی توسط میتسوبیشی تامین می‌شود. گیربکس‌های 5 یا 6 سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت را در ZX ویشی 1986 برعهده دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد