موضوعات داغ

کرمان موتور از نسخه آفرودی KMC T8 در نمایشگاه خودرو اصفهان رونمایی کرد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

نمایشگاه خودرو اصفهان از امروز تا روز یکشنبه آینده میزبان شرکت‌های فعال حوزه خودرو از جمله کرمان موتور است. شرکت کرمان موتور با طیف کامل محصولات مختلف خود و همچنین نسخه آفرودی پیکاپ پرطرفدار KMC T8 در این نمایشگاه حاضر شده است.

یکی از جذابیت‌های پیکاپ‌ها توانمندی آن‌ها برای استفاده به عنوان یک خودرو آفرودی است. پیشرانه قدرتمند با گشتاور بالا و چهارچرخ محرک از لازمه‌های یک محصول مناسب آفرود است که خودرو پیکاپ کی ام سی T8 محصول کرمان موتور در کنار سایر امکانات و تجهیزات از این لحاظ در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

پیکاپ جک T8 در کشور ما با نام KMC T8 محصولی از کرمان موتور شناخته می‌شود. این خودرو یک پیکاپ دودیفرانسیل ب ابعاد تقریبا بزرگ است که البته به پای پیکاپ‌های غول پیکر و گردن کلفت امریکایی نمی‌رسد اما در برابر دیگر خودروهای سواری و غیره این بزرگی کاملا به چشم می‌آید.

مطمئنا از لحاظ دوام و کارآیی توان رقابت با محصولا به نام و تراز اول ژاپنی را ندارد، اما با توجه قیمت و امکانات تقریبا مناسب کارآمد ظاهر می‌شود.

از مزایای پیکاپ KMC T8 می‌توان به گشتاور مناسب، فضای جادار کابین، آپشن‌های قابل‌قبول، امکان انتخاب حالت‌های مختلف انتقال قدرت (2H, 4H, 4L)، قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب، قابلیت آفرود در سطح متوسط اشاره کرد.

نسخه آفرودی KMC T8 در نمایشگاه خودرو اصفهان

در کنار مزایای ذکر شده یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ 2 لیتری مجهز به توربوشارژ با توان تولید 174 اسب‌بخار قدرت (دور موتور 5000) و 290 نیوتن‌متر گشتاور (از دور موتور 1800 الی 4000) نیروی لازم را برای به حرکت در آوردن این پیکاپ کرمان موتور تولید می‌کند. یک جعبه دنده شش سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو را به دو محور برعهده دارد. از نکات قابل توجه این پیشرانه می‌توان به گشتاور بالا در دور موتور پایین، استاندارد آلایندگی یورو 5 و مصرف سوخت مقداری کمتر از رقبای تنفس‌طبیعی اشاره کرد؛ اما استهلاک بالا و حساسیت پیشرانه‌های توربوشارژر به کیفیت بنزین مصرفی و همچنین پیچیدگی شرایط نگهداری این نوع موتورها نسبت به مدل اتمسفریک صاحبان KMC T8 را با چالش‌های مواجه خواهد کرد.

برای ایجاد توانمندی بهتر برای آفرود پیکاپ KMC T8 در حقیقت از سه حالت رانندگی دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین بهره می‌برد که به خودرو توان حرکت در مسیرهای مختلف با چسبندگی مناسب و استفاده بهینه از گشتاور تولیدی را می‌دهد. در بخش دیفرانسیل عقب وجود یک قفل الکترونیکی اتوماتیک کمک می‌کند تا احتمال گیر افتادن ماشین در مسیرهای ناهموار کاهش پیدا کند؛ سیستم ترمزهای ماشین هم در هر چهارچرخ از نوع دیسکی بوده و انواع سیستم‌های کمکی ABS, EBD, BOS، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA، کنترل کشش TCS و پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC به عملکرد بهتر خودرو کمک می‌کند. ضمناً سیستم تعلیق جلو از نوع جناغی دوبل مستقل و عقب غیرمستقل فنرتخت می‌باشد و زاویه حمله 30.9 و فرار 23.3 درجه برای خودرو در نظر گرفته شده است.

چرخ‌های ویژه آفرود پیکاپ KMC T8

خودرو آفرودی پیکاپ KMC T8 با اضافه شدن پاره‌ای از امکانات و تجهیزات اختصاصی آفرود از جمله سپرهای ویژه آفرود، وینچ، رک‌های سقفی مخصوص حمل بار و... شرایط را برای طرفداران این رشته از اتومبیل سواری و عاشقان رانندگی در طبیعت مهیا کرده است.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/9/3
ابروی همه افرودر هارو بردن
1401/9/3
خط و خش هولوگرامی روی کاپوت رو
حداقل یه ماشین تر و تمیز تر بیارید برای رونمایی
1401/9/4
نمایشگاه عاااالی بود محشر
1401/9/14
خاک توسر کرمان موتور ماشینش بخوای دست بزنی برای افرود از گارانتی خارج میکنن بعد با با این تیپ هم اوردن نمایشگاه که چی ؟؟ که طرح افرود کنه از گرانتی خارجش کنی راحت بشی؟؟
1402/4/28
نمایشگاهی ندارید تو تهران سعادت اباد اگه دارید بگین
1402/4/28
خیلیییییییییییییی خیلیییییییییییییی ماشین خوش گلیه بهتون یبار دیگه گفتم لطفا بگین نمایشگاه ندارید تو تهران
1402/4/28
درسته امیکو اسنا ابعاد بلند تری داره ولی این هم خوشگل هم قوی تر از امیکو اسنا هست