موضوعات داغ

چری اکسید LX با سیستم چهار چرخ محرک وارد بازار روسیه شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چری اکسید LX یک کراس‌اوور کامپکت در زیرمجموعه اکسید چری است که از سال گذشته در بازار روسیه حضور دارد. این خودرو تاکنون تنها با آرایش دیفرانسیل جلو به بازار روسیه می‌شد اما هم‌اکنون نسخه‌های چهار چرخ محرک آن در روسیه حاضر شده‌اند.

نسخه چهار چرخ محرک از چری اکسید LX به گیربکس دو کلاچه مجهز است و همچنین با پیشرانه‌های جدیدی به بازار عرضه می‌شود. نسخه تک دیفرانسیل این خودرو به همراه موتور 1.5 لیتری توربوشارژر و گیربکس CVT به بازار عرضه می‌شود، یعنی همان مشخصات فنی که در تیگو 7 پرو قابل مشاهده است. با این حال نسخه چهار چرخ محرک چری اکسید LX با موتور 1.6 لیتری توربوشارژر مشترک با تیگو 8 پرو و اکسید TXL به دست مشتریان خواهد رسید. البته توان این موتور در چری اکسید LX کاهش یافته است و حداکثر راندمان آن به 150 اسب بخار و 275 نیوتن متر بالغ می‌شود.

فاصله از سطح زمین و همچنین حجم صندوق عقب در چری اکسید LX چهار چرخ محرک تفاوتی نکرده است و همچنان این خودرو با 412 لیتر حجم صندوق و 185 میلیمتر ارتفاع از سطح زمین به دست مشتریان می‌رسد. با این حال حجم باک در نسخه چهار چرخ محرک از 51 به 57 لیتر افزایش یافته است. حداکثر سرعت چری اکسید LX در نسخه چهار چرخ محرک نیز از 185 کیلومتربرساعت به 205 کیلومتربرساعت افزایش یافته است. با این حال شتاب خودرو تنها 3 صدم ثانیه بهبود یافته و از 10.5 ثانیه به 10.2 ثانیه رسیده است.

چری اکسید LX

حالات مختلف رانندگی برای چری اکسید LX در نظر گرفته شده‌اند که شامل جاده خشک، جاده برفی و حالت 4*4 هستند. این خودرو در روسیه تنها در قالب تیپ پرمیوم پلاس عرضه می‌شود که از نقاط تمایز آن می‌توان به رینگ‌های 19 اینچی و شیشه‌های رنگی عقب اشاره کرد. از جمله دیگر تجهیزات چری اکسید LX پرمیوم پلاس می‌توان به این موارد اشاره کرد: صندلی‌های چرمی مجهز به گرمکن و سردکن، دوربین‌ 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی و دستیارهای الکترونیکی رانندگی. قیمت چری اکسید LX با سیستم چهار چرخ محرک در روسیه معادل 3 میلیون و 750 هزار روبل (دو میلیارد و 300 میلیون تومان) است. نسخه تک دیفرانسیل چری اکسید LX حدود 450 هزار روبل ارزان‌تر است و دو میلیارد تومان قیمت دارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/10/2
کل خودرو بانک شده اخبار چینی متاسفم