موضوعات داغ

فونیکس FX در دو نسخه به صورت رسمی در ایران معرفی شد + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

فونیکس FX یا همان چری اومودا 5 به عنوان جدیدترین عضو خانواده فونیکس برند لوکس مدیران خودرو، پنج‌شنبه شب هفته گذشته طی مراسمی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در هتل استقلال رونمایی شد.

فیلم رونمایی فونیکس FX

فونیکس FX را می‌توان جسورانه‌ترین و جوان‌پسندترین محصول چری و فونیکس در ایران دانست. خودرویی که با معرفی آن زبان جدید طراحی محصولات چری نیز به نمایش گذاشته شده و حالا این عضو جدید محصولات فونیکس در 2 نسخه با پیشرانه 1,5 و 2 لیتری توسط مدیران خودرو به بازار معرفی شده و به زودی شاهد حضور آن در خیابان‌ها خواهیم بود.

برند فونیکس که به عنوان برند لوکس زیر مجموعه گروه بزرگ مدیران خودرو محسوب می‌شود، شروع فعالیت‌های خود را با شاسی‌بلند تیگو8 پرو به عنوان پرچمدار محصولات چری در ایران آغاز و در ادامه محصولات چری تیگو 7 پرو و آزیرو 6 پرو با هدف تکمیل هرچه بیشتر سبد محصولات برند فونیکس پا به بازار ایران گذاشتند و به عبارتی مدیران خودرو در با عرضه 2 مدل شاسی‌بلند و یک سدان سبد خودر را بیش از پیش تکمیل کرد و در ادامه حضور کراس‌اوور کوپه چری اومودا 5 این‌بار با نام فونیکس FX در کنار دیگر محصولات این شرکت با هدف بازار خودروهای اسپرت و جوان‌پسند به بازار معرفی شد.

فونیکس FX یا چری اومودا 5، جدیدترین عضو خانواده فونیکس برند لوکس مدیران خودرو

فونیکس FX در دونسخه عرضه می‌شود

شرکت مدیران خودرو طی مراسم رونمایی فونیکس FX به صورت رسمی اعلام کرد که این خودرو در ابتدای عرضه با پیشرانه 1,5 لیتری توربو با تیراژ محدود و همچنین نسخه قدرتمندتر 1.6 لیتری توربو GDI را به بازار عرضه خواهد کرد. همچنین این شرکت در ادامه فعالیت‌های خود برنامه‌های برای عرضه نسخه تمام چرخ محرک فونیکس FX اف ایکس به بازار ایران را نیز در دست اجرا دارد.

مشخصات فنی فونیکس FX

شرکت مدیران خودرو در گام ابتدای عرضه فونیکس FX اف ایکس، این کراس‌اوور از همان پیشرانه آشنا و مشابه با فونیکس تیگو 7 پرو بهره ‌برد. یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی MPI با 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور نیرو بخش محصول جدید برند فونیکس در تیراژ محدود خواهد و توان تولیدی توسط گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده شبیه سازی شده به چرخ های جلو منتقل می شود. این نسخه در اکسل جلو دارای سیستم تعلیق مک فرسون بوده و در اکسل عقب دارای سیستم تعلیق یکپارچه است. . به گفته مسئولان این شرکت میزان عرضه نسخه 1.5 لیتری فونیکس FX بسیار محدود بوده و تمرکز اصلی شرکت بر روی نسخه 1.6 لیتری این خودرو خواهد بود.

نمای عقب چری اومودا 5 یا فونیکس FX

بنا بر گفته مسئولان شرکت مدیران خودرو فونیکس FX با پیشرانه 1.6 لیتری TGDI از بهمن ماه امسال به بازار عرضه خواهد شد. پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو GDI با سیستم تزریق مستقیم سوخت این‌ بار با توان بیشتر نیروبخش چری اومودا 5 یا فونیکس FX خواهد بود. پیشرانه جدید توان تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور داراست. تغییر بزرگ دیگر در بخش انتقال نیرو و جعبه دنده روی خواهد داد. یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دو کلاچه تر با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی نیروی تولیدی را به چرخ های جلو انتقال خواهد دارد و در مشخصات فنی این خودرو کاملا شبیه به چری تیگو 8 پرو است. فونیکس FX با پیشرانه 1,6 لیتری در بخش جلویی دارای سیستم تعلیق مک فرسون بوده و در بخش عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می‌برد. این تغییرات در سیستم تعلیق به سواری نرم تر و پایداری بهتر در مانورها و پیچ های تند کمک بسزایی خواهد کرد. بنا بر اظهارات مسئولان مدیران خودرو، نسخه 1.6 لیتری TGDI فونیکس FX با شتاب 0 تا صد کیلومتری رسمی 7,9 ثانیه ایی یکی از سریعترین کراس‌اوور مونتاژی بازار ایران را خواهد بود.

امکانات و تجهیزات فونیکس FX

فونیکس FX به عنوان جدیدترین محصول زیربرند لوکس مدیران خودرو یعنی فونیکس مانند دیگر محصولات آن، از سطح خوبی از تجهیزات و آپشن‌ بهره‌مند خواهد بود. زمانی که نام فونیکس در میان باشد مشتری توقع تجهیزات رفاهی و ایمنی بالاتری را نسبت به سایر محصولات مدیران خودرو دارد. این محصول ضمن عملکرد مناسب در بخش فنی، مجموعه‌ای امکانات و تجهیزات را به مخاطبان ارائه می‌کند. در زمینه تجهیزات ایمنی با وجود شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، اتوهلد، دوربین دید 360 درجه، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم تثبیت خودرو بین خطوط، هشدار ترافیک در عقب، کنترل کشش، کنترل خودرو در سرازیری، ترمز اضطراری هوشمند، کمکی شروع حرکت در سربالایی، دوربین دنده عقب و … راننده می‌تواند در زمان رانندگی با آرامش و اطمینان کامل از مسیر لذت ببرد.

نمای داخلی فونیکس FX یا چری اومودا 5

شرکت چری مانند بسیاری از شرکت‌های چینی در زمینه تجهیزات رفاهی با توپ پر پا به میدان گذاشته است . فونیکس FX با یک نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی در پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی سیستم مالتی مدیا، سانروف برقی، سنسور نور، سنسور باران، گرمکن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 6 جهت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، درب برقی صندوق عقب، نورپردازی داخل کابین، سیستم صوتی سونی، شیفتر دنده برقی، شارژر بدون سیم تلفن همراه، کول باکس، دریچه سیستم تهویه برای سرنشینان عقب، سیتسم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، ترمز پارک برقی و طیف گسترده ای از دیگر امکانات سرنشینان را در طول سفر همراهی می‌کند.

قیمت و رقابای فونیکس FX

چری اومودا 5 یا فونیکس FX نسخه اولیه 1.5 لیتری به صورت رسمی حدود 1,2 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. قیمت فونیکس FX با موتور 1.6 لیتری که قرار است در بهمن ماه عرضه شود با توجه به تغییرات شدید قیمت ارز همچنان مشخص و حتی قابل حدس هم نیست.

دیگنیتی محصول گروه بهمن در دو نسخه دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ به عنوان رقبای جدیدی کراس‌اوور کوپه چری اومودا 5 یا فونیکس FX محسوب می‌شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد