موضوعات داغ

ماشین L90 ایرانی رونمایی شد، کادیلا محصول جدید گروه خودروسازی سایپا + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

صبح امروز مصادف با دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲، وزیر صمت با حضور در سایت جدید مگاموتور سایپا، به همراه بازدید از خط تولید موتور جدید ME۱۶، از پروژه P۹۰ با نام کادیلا نیز رونمایی کرد.

فیلم رونمایی کادیلا سایپا L90 ایرانی

این خودرو، توسط پارس خودرو تولید می‌شود و نسخه نهایی این محصول بر روی پلتفرم ال‌نود (لوگان) ساخته شده است که قبلاً سه خودروی تندر ۹۰، ساندرو و ساندرو استپ‌وی با آن تولید شده‌اند. پروژه P90 در واقع نسخه‌ای بومی‌سازی شده از این محصولات است. موتوری که در این خودرو استفاده می‌شود، بر پایه موتور K4M ال‌نود ساخته شده و راندمان تولیدی آن کمی بیشتر از ال‌نود است.

نمونه اولیه این خودرو تولید شده است و قطعه‌سازان در حال تولید قطعات آن هستند. به دلیل تولید خودروهای ساندرو و ساندرو استپ‌وی در کشور، بخشی از قطعات فنی و داخلی اتاق توسط شرکت‌های داخلی و در داخل کشور قابلیت تولید دارد. با وجود ظرفیت تولید در کشور، به دلایلی خودروسازان نتوانستند از آن استفاده کنند.

نمای پروژه P۹۰ یا کادیلا

همچنین، مدیرعامل سایپا اعلام کرده بود که کار بر روی پروژه P90 اتوماتیک نیز توسط مهندسان گروه سایپا به صورت موازی در جریان است و پس از معرفی نهایی نسخه دستی، نسخه اتوماتیک این محصول با گیربکس DAE (که در حال حاضر بر روی شاهین اتوماتیک نصب می‌شود) معرفی خواهد شد.

فضای داخلی کادیلا

خودروی رونمایی شده توسط گروه خودروسازی سایپا نسخه اولیه این محصول است و هنوز اطلاعات بیشتری در خصوص این خودرو منتشر نشده است.

نظرات کاربران

21 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/28
عکس موتور که تابلوئه tu5 هست
1402/1/28
جلوش نسبتا بروز ولی از بغل همون طراحی قدیمی 20 سال پیش .حداقل یه طرحی میزدن رو درهاش که از این حالت نپخته در بیاد .
1402/1/28
ای خدا نکردن همون چرخ عقب رو ترمز دیسکی کنن !!!!
1402/1/28
دوربین دنده عقب گذاشتن ولی سنسور دنده عقب نگذاشتن !!!!
1402/1/28
با سلام
ما و کسانی که در طرح پیش فروش خودروهای شرکت سایپا و ایرانخودرو شرکت کرده‌ایم از شورای رقابت و وزارت صنعت و معدن درخواست داریم تا مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت موضوع پنجم را اجرایی کرده و مبلغی که در مرحله اول پرداخت شده است را شامل افزایش قیمت نکنند. و صرفا درصد افزایش قیمت به باقی مانده مبلغ خودرو در زمان ثبت نام تعلق بگیرد. بدیهی است مبلغ پرداختی در زمان ثبت نام ارزش خود را داشته و در صورت اجرا نشدن قانون مصرف کننده متضرر می‌شود ، البته که بسیاری از ثبت نام کنندگان و حواله داران بدون مشارکت و بدون سود انصرافی در این طرح ها شرکت کرده اند. فلذا درخواست داریم قوه قضاییه و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و وزارت صنعت از مصرف کنندگان حمایت کرده و نیز قانون را اجرا کرده و حسن نیت خود را به مردم محترم ایران نشان دهند.
1402/2/1
به عبارتی تعداد افراد مستقر بر دروازه شهر را برای سرعت بخشیدن به صف طویل ملت درمانده بیشتر کنند تا سریعتر کار مردم راه بیفتد
1402/1/28
هنوز جای دکمه شیشه بالابرش مناسب نیست! این همه تغییرات دادن ولی اینو یادشون رفته !
1402/1/28
فرمونش شبیه ساینا s
1402/1/28
سلام یکی از عکس های داخل ماشین اشتباه گذاشته شده، عکس داخل شاهین رو اشتباهی بارگزاری کردید برای p90
1402/1/28
خب این خودرو چنده قیمتش بحث کیفیت و کپی و ایمنی رو بگذارید کنار چون معنی نداره در ایران ... قیمت ارابه مرگ رو رسوندن به یه ماشین خوب خارجی....حالا این بزک رو چند میخاید بکنید تو پاچه مردم ؟؟ موتوریت پراید
1402/1/28
سایپا این رو نشون میده ولی موقع تحویل میگه کوییک ببرین اتفاقی که برای ما حواله داران ساندرو افتاد
1402/1/28
خداوکیلی با هیچی کار ندارم! نه طراحی نه متریال نه هیچی....! ولی خداییش اون درزها چیه؟؟؟؟؟؟ چرا خط توی چراغ با درز سپر و کاپوت هم راستا نیست؟؟؟ چرا از رینگ هیوندای اکسنت استفاده شده؟؟؟ چرا واقعا؟
1402/1/28
خود ال نود فقط دوتا چراغ او دوتا سپر عوض شده تا اینجا خوب امدین بازم خدارو شکر ولی این داشبورد پراید چرا براش نصب کردین خودتون از این داشبوردا خسته نشدین به نظرم اگه داشبورد شاهین براش نصب میشد قشنگتر بود.
1402/1/29
جلو شبیه تیوولی وسطش ال ممد آخرشم یک چیزی کشیدن برای زیبایی حداقل یک suv خوب میساختین
1402/1/29
سدان و کراس آور
بی ام و 2023
1402/1/29
ایراد اصلی النود، نداشتن صندلی ارگونومی و فاصله کم محورهای آن از هم و نتیجه چپ کردن این خودروست
1402/1/30
هیچ اپشنی ندارد حتی کیلس
1402/1/31
درود ال ۹۰ به صورت ذاتی زمخت طراحی شده حالاها این جلو پنجره و نمای جلو بسیار حجیم و بی قواره زمخت تر هم میشه
1402/2/1
کلا نمیدونم چرا اینقدر اتاق ماشین های سواری تولید داخل از لاستیک فاصله داره. انگار که ماشین سواری رو قراره تو بیابون ازش استفاده کنن. همین مسئله خیلی خودروهای سواری رو زشت میکنه. کسی دلیل این فاق لاستیک بیش از حد رو میدونه؟
1402/2/1
باسلام و درود خدمت دوستان عزبز
نظر بنده اینه که اگر قرار بود این همه تغییرات مثبت رو به این خودرو اضافه کنن یخورده داشبورد رو هم از اون حالت قدیمی در می آوردن و یه حالت و تریم جدید و دو رنگ به ماشین اضافه میکردن و اینکه سر دنده ی قدیمیش ... احساس خوبی بهش ندارم و اون دریچه کولر زشت قدیمی که اصلا نماب داخل خودرو رو قشنگ نکرده ... چی بگم والا شماکه داشتی زحمت میکشیدی چرا بهترش نکردی
چرا نمای بغل ماشین نباید از اون حالت سادگی تمام در بیاد و طراحی ۲۵ سال پیش اصلاح بشه ... اینها نکات مهمی هست لطفا سایپا به این موارد توجه کنه و کادیلا هم مثل ماشینای قبلی سایپا ضعف در طراحی و البته ضعف برقی نداشته باشه با تشکر از خودرو بانک و تمامی دوستان
1402/2/3
من که خوشم اومده . بازم جای شکرش باقیه که داره کم کم پیشرفت میکنیم.
مثبت نگاه کنید اقایون