موضوعات داغ

آموزش تعویض لامپ خودرو بدون دردسر

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

امکان تعویض لامپ خودرو با کمک دست و یک ابزار ساده مثل سیم‌چین یا آچار وجود دارد؟ما در این محتوا خودرو بانک قدم‌به‌قدم تعویض لامپ خودرو بدون دردسر را نشان می‌دهیم.

نحوه تعویض چراغ اتومبیل

بر اساس آمار تصادفات در سطح کشور ایران، تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها به دلایل ساده و پیش‌پا افتاده‌ای مثل وجود مشکل در چراغ وسیله نقلیه رخ‌داده است. چه‌بسا جان افراد بسیار زیادی به‌خاطر یک کوتاهی ساده و عدم تعویض لامپ به‌موقع ماشین به خطر افتاده است. تفاوتی ندارد که سوار پراید یا بهترین ماشین بعد از پراید شده‌اید، بی‌توجهی به نکات ساده و جزئی، مساوی با گرفتن جان عزیزان شماست.

این مطلب خودرو بانک آموزش تعویض لامپ خودرو بدون دردسر را به خود اختصاص داده است. تعویض لامپ انواع مختلف ماشین با یکدیگر متفاوت است. ما در این محتوا این مسئله را به‌صورت کلی بررسی می‌کنیم. بعد از معرفی انواع لامپ و ابزار لازم برای تعویض آن، آموزش تعویض لامپ در محل و به کمک دست و ابزار ساده را در اختیارتان قرار می‌دهیم. در ادامه نیز هزینه تعویض این وسیله مصرفی ماشین و زمان مناسب تعویض آن را معرفی می‌کنیم. اگر به‌سلامت خودرو و اجزا مختلف آن اهمیت می‌دهید، برای چند دقیقه همراه ما باشید.

معرفی انواع مختلف لامپ ماشین

هر خودرو بر اساس استاندارد کارخانه از یک نوع لامپ خاص استفاده می‌کند. به‌طورکلی 3 نوع چراغ ماشین وجود دارد. هالوژن اولین نوع چراغ‌های خودرو است که توجه طرف‌داران بسیاری را به سمت خود کشیده است. یکی از ویژگی‌های مثبت استفاده از این مدل چراغ، قدرت نوردهی بالا آن است. دسته دوم انواع چراغ به مدل LED اختصاص پیدا می‌کند. 3 مزیت اصلی استفاده از این نوع چراغ عمر بالا، هزینه مناسب و تولید گرمای کم است. زنون با نور و ماندگاری بالا و دمای پایین آخرین گروه از چراغ‌های مورداستفاده در اتومبیل است. نصب و راه‌اندازی این لامپ نسبت به دو مدل قبلی به مهارت و تخصص بالاتری نیاز دارد.

مدل‌های متفاوت لامپ ماشین

کدام ویژگی لامپ برای شما اهمیت بالاتری دارد؟ مقدار نور و روشنایی؟ دما و رنگ نور؟ قیمت لامپ؟ هر فرد بسته به اهمیت هریک از این موارد، یکی از انواع چراغ را برای استفاده در اتومبیل استفاده می‌کند. تنها نکته حائز اهمیت در این مسئله تعویض کاسه چراغ بعد از تغییر نوع لامپ مورداستفاده در ماشین است.

آموزش کامل تعویض لامپ ماشین در محل تنها با کمک دست

تصادفات و حوادث بسیار زیادی در سطح کشور فقط و فقط به دلیل خرابی لامپ و چراغ‌ها رخ می‌دهد. در واقع لامپ و نوردهی مناسب آن به ایمن سازی خودرو کمک بسیار زیادی می‌کند. تعویض در محل یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تعویض لامپ ماشین است. در این روش رانندگان به ابزار خاصی نیاز پیدا نمی‌کنند. در مرحله اول باید درب محافظ لامپ را بازکرده و سوکت آن را از پشت چراغ جدا کنید. در مرحله بعدی یک اهرم ساده‌، روی لامپ وجود دارد که کافی است آن را با یک انگشت و به‌راحتی به سمت جلو و بالا بکشید. به‌این‌ترتیب امکان خروج چراغ و تعویض آن از کاسه لامپ فراهم می‌شود.

آموزش تعویض لامپ ماشین با دست

یک هشدار بسیار مهم در زمان تعویض چراغ با دست، عدم تماس هیچ وسیله با شیشه چراغ آن است. حتی از تماس مستقیم دست با لامپ و شیشه آن اجتناب کنید. در صورت تماس چراغ با دست یا یک شیء آلوده، چربی‌های آن روی شیشه باقی‌ می‌ماند. همین مسئله باعث افزایش گرما و سوراخی شیشه لامپ می‌شود.

سیم‌چین یا آچار، تعویض لامپ اتومبیل با ابزار و بدون دردسر

تعویض لامپ ماشین بعد از باز کردن درب آن، به‌راحتی آب‌خوردن است. در بیشتر مواقع تعویض لامپ به کمک دست ممکن است؛ اما گاهی اوقات وجود یک ابزار کمکی بسیار مفید است. حضور سیم‌چین یا آچار برای این چالش، کمک بزرگی به‌نظر می‌رسد. پنج گام اصلی تعویض لامپ خودرو بدون دردسر و با کمک سیم‌چین یا آچار به شرح زیر است:

• در گام اول پوشش بیرونی لامپ را باز کنید

• در گام دوم سوکت آن را به‌آرامی جدا کنید

• در گام سوم گیره را به کمک سیم‌چین یا آچار خارج کنید

• در گام چهارم لامپ خراب را از محل خارج کنید

• در گام نهایی بدون تماس دست با شیشه لامپ آن را تعویض کنید

تعویض لامپ ماشین بعد از عبور از این پنج گام ساده به اتمام می‌رسد. تعویض چراغ از زیباترین طراحی داخلی خودرو ایرانی گرفته تا خارجی به‌این‌ترتیب مقدور است.

تعویض لامپ با سیم‌چین و آچار در منزل

چه زمانی بهترین موقع برای تعویض لامپ اتومبیل است؟

یکی از سؤالات مهم دررابطه‌با تعویض لامپ خودرو، انتخاب دقیق‌ترین زمان برای آن است. لامپ یکی از وسایلی است که در لیست لوازم مصرفی خودرو قرار دارد. این چراغ‌ها بسته به کیفیت و دوام، طول عمر متفاوتی دارند. نیازی به تعویض لامپ ماشین قبل از پایان عمر آن وجود ندارد. در واقع این لامپ‌ها بعد از اتمام طول عمر خود سوخته و روشنایی خود را از دست می‌دهند. تعویض لامپ ماشین تنها بعد از خاموشی آن لازم و ضروری است.

تعویض لامپ خودرو بعد از پایان طول عمر و سوختن

هزینه تعویض لامپ خودرو

به‌طورکلی تعویض لامپ ماشین هزینه چندان زیادی را به همراه ندارد. شما می‌توانید با مراجعه به مراکز تخصصی و حرفه‌ای موجود در سطح کشور، لامپ ماشین خود را تعویض کنید. در واقع هزینه تعویض این وسیله مصرفی در ماشین به یک میلیون تومان هم نمی‌رسد.

ما در این مقاله خودرو بانک آموزش تعویض لامپ خودرو بدون دردسر را به‌صورت پله به پله مورد بررسی قرار دادیم. به نظر شما روش‌های دیگری برای تعویض لامپ ماشین وجود دارد؟ به نظر شما مراجعه به افراد متخصص برای تعویض لامپ خودرو بهتر است یا تعویض در محل؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد