موضوعات داغ

زمان عرضه کراس اوور K۱۲۵ ایران خودرو (ری را) مشخص شد؟ + مشخصات فنی و تجهیزات

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

معاون شرکت ایران‌خودرو درباره ارائه محصول پروژه کراس‌اوور K۱۲۵ در فصل زمستان امسال خبر داد و تأکید کرد که این خودرو علاوه بر امکانات و گزینه‌های مدرن، تمامی استانداردهای ۸۵گانه را رعایت می‌کند.

در اسفندماه سال ۱۳۹۸، مدیرعامل آن زمان شرکت ایران‌خودرو (فرشاد مقیمی) برای اولین بار مسأله کراس‌اوور K۱۲۵ را مطرح کرد. طبق برنامه‌ریزی‌های مورد نظر در آن زمان، خودروی کراس‌اوور K۱۲۵ قرار بود در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ به بازار عرضه شود؛ سپس در تیرماه سال ۱۳۹۹، اعلام شد که پروژه K۱۲۵ با درصد ۹۰ داخلی‌سازی تا انتهای سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است.

طبق گفته مدیر طراحی پروژه خودروی کراس‌اوور ایران‌خودرو، موتور این محصول از نسل جدید EF۷ پلاس توربوشارژ بوده و به همراه گیربکس‌ شش سرعته داخلی‌سازی شده است و انتقال قدرت آن به صورت دستی و اتوماتیک انجام خواهد شد. پلتفرم این خودرو نیز همان پلتفرم خودروی تاراست که از لحاظ ابعاد و مشخصات به طور کامل تغییر خواهد کرد و به یک پلتفرم جدید تبدیل خواهد شد.

در ماه شهریور سال ۱۴۰۰، مدیر طراحی پروژه خودروی کراس‌اوور ایران‌خودرو اعلام کرد که پس از بررسی پلتفرم‌های موجود، تصمیم گرفته شده است از پلتفرم خودروی تارا به عنوان پلتفرم اصلی برای توسعه خودروی CUV استفاده شود. او افزود: فاز تعریف و هدف‌گذاری این پروژه در حال حاضر به پایان رسیده و در مرحله طراحی قرار دارد و سپس وارد مراحل تأیید صحت و تولید صنعتی خواهد شد و به زودی نمونه اولیه خودروی K۱۲۵ معرفی خواهد شد؛ این محصول تا پایان سال ۱۴۰۱ به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

متأسفانه، وعده عرضه و تولید انبوه در زمان‌های مذکور اجرا نشد و در نهایت، مدیرعامل سابق ایران‌خودرو (مهدی خطیبی) در آبان ماه سال گذشته در یک مراسم اعلام کرد: تولید خودروی ریرا K۱۲۵ که تولید صنعتی آن آغاز شده و در حال حاضر در مرحله آزمایش تصادفی قرار دارد، در اردیبهشت و حداکثر خرداد ماه ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد؛ با این حال، وعده عرضه محصول این پروژه به زمستان سال جاری موکول شده است.

کراس‌اوور K۱۲۵

امکانات و تجهیزات کراس‌اوور K۱۲۵

به منظور آشنایی با آپشن‌ها و ویژگی‌های بروز خودروهای جهان، یک کارگاه با حضور اعضای دفتر تحقیقات پلیس راهور تهران بزرگ و مقامات تصادفات مناطق در مرکز تحقیقات ایران‌خودرو برگزار شد.

در این کارگاه، مهدی رادمنش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو، با تأکید بر اینکه خودروی پروژه کراس اوور K۱۲۵ با امکانات و آپشن‌های بروز جهانی تجهیز خواهد شد و تمامی استانداردهای ۸۵‌گانه را رعایت می‌کند، اعلام کرد که این محصول در زمستان امسال به بازار عرضه خواهد شد.

این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1645 سی سی توربوشارژ بهره می‌برد. این خودرو توان تولید حداکثر قدرت 168 اسب بخار و حداکثر گشتاور 245 نیوتن متر را دارد و یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

وی افزود: این خودرو با امکاناتی همچون سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دستیاری در حرکت صعود و نزول، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای، سیستم کنترل کشش، سیستم پایش فشار تایر و سیستم ایزوفیکس برای صندلی کودک، از جمله تجهیزات جدید و به‌روز است. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، از مردادماه امسال، تمامی محصولات ایران‌خودرو توانایی تجهیز به سیستم‌های ESC، سنسور نشانگر باد تایر و GSI را خواهند داشت. همچنین، تمامی محصولات قادر به حفاظت از عابران پیاده نیز خواهند بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد