موضوعات داغ

نگاهی به جتور داشنگ و جتور X90 پلاس، محصولات جدید چری برای بازار روسیه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

از زمان آغاز تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه، خودروسازان چینی هجوم همه جانبه‌ای را به بازار خودرو این کشور آغاز کرده‌اند. یکی از فعال‌ترین شرکت‌های چینی حاضر در بازار روسیه، چری است که با تمام برندهایش در این کشور حضور دارد. پس از عرضه محصولات برند چری، اومودا، کایی و اکسید، اکنون نوبت به عرضه خودروهای زیرشاخه جتور رسیده است.

جتور برندی نوپا در صنعت خودروسازی چین محسوب می‌شود که فعالیت خود را از سال 2018 میلادی آغاز کرده است. از بین تمامی محصولات جتور، تاکنون تنها جتور X70s با نام فیدلیتی پرایم به بازار ما عرضه شده است. با این حال مشتریان روسی تنوع بیشتری از محصولات جتور را دریافت خواهند کرد. در حال حاضر دو مدل جتور داشنگ (که با نام فیدلیتی XB1 وارد بازار خواهد شد) و جتور X90 پلاس آماده فروش در روسیه هستند.

جتور داشنگ در واقع نسخه تغییر برند یافته تیگو 7 پرو است که با ظاهری متفاوت از خودرو اصلی عرضه می‌شود. این خودرو در قالب چهار سطح از آپشن‌ها و تجهیزات با قیمتی بین 2.34 تا 3.04 میلیون روبل (یک میلیارد و 540 میلیون الی دو میلیارد تومان) به فروش می‌رسد.

جتور داشنگ

تیپ پایه این خودرو به گیربکس دستی مجهز خواهد بود، در حالی که تیپ‌های بالاتر گیربکس شش سرعته دو کلاچه تر دارند. در نهایت بالاترین تیپ این خودرو نیز با پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر مشترک با تیگو 8 پرو عرضه خواهد شد که آن را در جایگاهی بالاتر از تیگو 7 پرو قرار می‌دهد.

علاوه بر تغییرات فنی، تغییراتی در امکانات و آپشن‌های این خودرو نیز مشاهده می‌شوند. برای مثال تیپ پایه این خودرو صفحه نمایش 12.3 اینچی سیستم سرگرمی دارد. اما تیپ‌های بالاتر این خودرو صفحه نمایش 15.6 اینچی دارند. بلندگوهای بیشتر و همچنین سقف پانوراما و تهویه صندلی های جلو نیز تنها برای تیپ‌های گران‌قیمت در دسترس خواهند بود.

دیگر محصول جتور برای روس‌ها، کراس‌اوور متوسط X90‌ پلاس است. جتور X90‌ پلاس در واقع نسخه متفاوتی از چری تیگو 8 پرو به حساب می‌آید و براساس ساختار مشابه با آن خودرو توسعه داده شده است. جتور X90 پلاس نیز همانند جتور داشنگ در قالب چهار نسخه عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها بین 3.25-3.69 میلیون روبل (دو میلیارد و 138 میلیون تومان الی دو میلیارد و 428 میلیون تومان) خواهد بود.

جتور X90‌ پلاس

دو نسخه اولیه جتور X90‌ پلاس با موتور 1.6 لیتری توربوشارژر مشترک با تیگو 8 پرو عرضه می‌شوند، در حالی که دو تیپ گران‌تر این خودرو با موتور دو لیتری توربوشارژر مشترک با تیگو 8 پرومکس به دست مشتریان خواهند رسید. این خودرو گران‌تر از جتور داشنگ عرضه می‌شود اما از نظر طراحی داخلی و کیفیت مواد استفاده شده در ساخت کابین نسبت به آن ضعیف‌تر است. همچنین تنها صندلی راننده در این خودرو قابلیت تنظیم برقی و همچنین تهویه دارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/8/20
جتور برند اکونومی چری
در بازار چین به عنوان budget brand of Chery for crossovers and SUVs شناخته میشه
گرچه سر و گردن از محصولات ایرانی بالاتره