موضوعات داغ

کدام خودروهای اکسید به ایران می آید؟ + مشخصات فنی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

به تازگی نمونه‌هایی از برند اکسید چین که زیرمجموعه لوکس شرکت چری محصوب می‌شود توسط شرکت مدیران خودرو به ایران آمده و در حال حاضر تست‌های فنی این خودرو در حال انجام است. اعلام شده بود که مدیران خودرو قصد دارند خودروهایی از نشان اکسید چین را به ایران وارد کنند و احتمالاً تحت نام تجاری پرمیوم آن را به بازار ارائه دهند. در حال حاضر روند تست‌های این خودرو در حال اجرا است و به زودی خانواده این کراس‌اوور لوکس چینی را در بازار خواهیم دید.

اکسید، برند لوکس چری

اکسید در واقع زیرمجموعه لوکس محصولات شرکت چری است که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد. این نشان تجاری با هدف تولید خودروهای اسپرت و پرمیوم به وجود آمد و کمپانی چری برنامه‌های صادراتی جدی را برای این نشان در نظر داشت. اولین خودرویی که قرار بود تحت این نشان تولید شود، مدل TX بود که در نسخه ۷ نفره TXL نیز به بازار عرضه شد. این خودرو نخستین بار در سال ۲۰۱۷ و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به صورت کانسپت معرفی شد و در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۹ نسخه تولیدی آن رونمایی شد. نکته جالب این است که قرار بود اکسید TXL به عنوان اولین خودروی چری با برند وانتاس در بازار آمریکا عرضه شود؛ اما این موضوع به دلیل عدم پاس کردن استانداردهای لازم اتفاق نیافتاد.

اکسید تی ایکس

اکسید تی ایکس EXEED TX

از لحاظ فنی اکسید TX در بخش پیشرانه و جعبه دنده به مدل فونیکس Tiggo 8 Pro شبیه است. این موتور با کد SQRF4J16 دارای حجم ۱.۶ لیتر و توربو می‌باشد و در اختبار راننده، توان ۱۹۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. همچنین، گشتاور خروجی آن به ۲۹۰ نیوتن‌متر می‌رسد و در دورهای ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ در دسترس قرار دارد. گیربکس EXEED TX نیز ۷ سرعته دوکلاچه از نوع تر یا WDCT است

در داخل اکسید TX، تقریباً فضایی را مشاهده می‌کنیم که قبلاً در تیگو ۸ پرو دیده بودیم، با این تفاوت که اکسید تی ایکس خودرویی پنج نفره است، در حالی که تیگو ۸ پرو به هفت صندلی تجهیز شده است و یک ردیف صندلی بیشتر نسبت به اکسید تی ایکس دارد.

کسید تی ایکس ال

اکسید تی ایکس ال EXEED TXL

مدل TXL، نسخه‌ای طویل‌تر از خودروی اکسید تی ایکس (TX)، به بازار عرضه می‌شود. تمامی ویژگی‌های فنی این نسخه با مدل TX مشابه است.

این مدل با ارتفاع ۴۷۷۵ میلی‌متر تولید می‌شود و همان طور که از نام آن مشخص است، طولانی‌تر از تی ایکس است. عرض و ارتفاع این مدل کاملاً مشابه نسخه TX است. با وجود افزایش محور به طول ۲۸۰۰ میلی‌متر، مدل TXL همچنان به طور کامل توانایی حمل پنج نفر را دارد.

تفاوت مهم این مدل با نسخه TX، قابلیت چهار چرخ‌محرک (4WD) آن است. تنها یکی از پنج تیپ موجود برای TXL، این قابلیت را داراست و قادر به انتقال نیرو به تمامی چهار چرخ خودرو می‌باشد.

اکسید وی ایکس

اکسید وی ایکس EXEED VX

اکسید وی ایکس از نظر مشخصات فنی هم‌رده و شبیه به تیگو 8 پرومکس است. این خودرو لوکس با یک پیشرانه 2 لیتری توربو GDI مجهز شده است و از طریق یک گیربکس 7 سرعته DCT توان 250 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور را را به چهار چرخ منتقل می‌کند. اکسید VX به صورت دو دیفرانسیل عرضه می‌شود و رقیبی برای دو دیفرانسیل‌های بازار خواهد بود.در مورد امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو، می‌توان گفت که هیچ تفاوت خاصی باتیگو 8 پرومکس ندارد و کاملاً یکسان است.

نتیجه‌گیری

محصولات اکسید به عنوان یک خودروی کراس‌اوور لوکس با طراحی شیک و مدرن، امکانات پیشرفته و سیستم‌های هوشمند، به همراه ایمنی بالا و خودکاری نگهداری، یک گزینه جذاب و خوب برای علاقه‌مندان به خودروهای مدرن و لوکس است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/5/17
یکی ب این چینیها بگه خودرو با لاستیک پهن قشنگتر و با ابهت تر میشه . نمیدونم چه فکری میکنند لاستیک پهن نمی‌زارن . این همه پیشرفت کردند اما این یه مورد رو مخه