موضوعات داغ

معرفی چانگان UNI-K؛ محصول وارداتی جدید سایپا در نمایشگاه مشهد 1402 + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

خانواده محصولات چانگان یکی از محبوب‌ترین برندهای چینی در صنعت خودرو محسوب می‌شود و محصولات این برند در کشورمان نیز کاملا شناخته شده هستند. سایپا اخیرا از یک مدل شاسی‌بلند جدید این برند با نام UNI-K در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی کرده است. UNI-K پس از مدل‌های CS35 پلاس و CS55 پلاس عضو بعدی وارداتی خانواده محصولات چانگان به حساب می‌آید و توسط سایپا به بازار ایران عرضه خواهد.

فیلم معرفی UNI-K

مشخصات فنی UNI-K

چانگان UNI-K از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که توان 233 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن متر تولید می‌کند. قدرت موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

این خودروی شاسی‌بلند در کلاس میان‌سایز با طول 4.8 متر، عرض 1.94 متر و ارتفاع 1.7 متر قرار دارد. فاصله دو محور آن نیز 2.89 متر است. یونیکی برای اولین بار در سال 2020 در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی شد و حالا توسط سایپا به ایران آمده است.

این خودرو برخلاف بسیاری دیگر از خودروهای چینی، در نسخه 4×4 هم عرضه شده و دارای سیستم چهار چرخ محرک است. یونیکی روی پلتفرم مشترک با مدل یونی‌تی طراحی شده و از زبان طراحی مشترک این خانواده استفاده می‌کند. ویژگی‌های ظاهری آن شامل چراغ‌های جلوی باریک و کشیده و جلوپنجره یکپارچه است.

چانگان یونی-کی؛ شاسی‌بلندی با امکانات رفاهی فراوان

چانگان یونی-کی؛ شاسی‌بلندی با امکانات رفاهی فراوان

خودروی چانگان UNI-K دارای آپشن‌ها و امکانات رفاهی متعددی است که باعث تمایز این خودرو از سایر رقبا شده است.

از جمله آپشن‌های این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-دوربین 360 درجه با قابلیت نمایش تصاویر سه بعدی که اطراف خودرو را به صورت کامل نشان می‌دهد.

-صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی در جهات مختلف و مجهز به سیستم گرمکن برای آسایش بیشتر سرنشینان.

-سنسورهای متعدد از جمله سنسور باران و نور برای تشخیص شرایط محیطی و واکنش مناسب خودرو.

-ترمز دستی الکتریکی با عملکرد اتوهلد.

-آینه‌های جانبی برقی و تاشو با قابلیت گرمکن.

-نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها.

-جک برقی و سنسور تشخیص اشیا در صندوق عقب.

-دو صفحه نمایش 12.3 اینچی جلوی راننده و سرنشین.

-سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای.

-سقف پانوراما متحرک.

-دنده الکترونیکی

-شارژر بی‌سیم تلفن همراه

-دکمه استارت/استاپ موتور

-تریم چرمی داخل کابین

نمای عقب چانگان یونی-کی

با توجه به آپشن‌های بالا، می‌توان گفت چانگان یونی-کی یک خودروی شاسی‌بلند مجهز و پیشرفته بوده و راحتی و آسایش سرنشینان در آن در نظر گرفته شده است.

بنابراین می‌توان گفت یونیکی خودروی شاسی‌بلند جدید چینی است که ترکیبی از ظاهر زیبا و قدرت مناسب را ارائه می‌دهد و انتظار می‌رود بتواند جایگاه خوبی در بازار ایران پیدا کند. علاقمندان به خودروهای چینی می‌توانند این محصول جدید را از نزدیک مشاهده کرده و تجربه کنند.

چانگان UNI-K

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/6/11
ضمن تشکر از گزارش های خوب شما، ارزش خرید این ماشین در صورتی که در ایران عرضه بشه بسیار بیشتر از تیگو 8 پرو مکس هست، چرا که رانندگی خودران سطح 3 و امکانات پیشرفته تر در کنار کیفیت بالاتر برند چانگان که شناخته شده تر از چری هست. طراحی بهتری هم داره و اگزوز های دوگانه عقب الهام گرفته شده از پورشه ماکان هست و میشه گفت عقب این خودرو نسخه چینی شده طراحی پورشه هست که عملکرد بهتری داره.
رقبای هم وطن خودش GAC GS8، Geely Monjaro, Hongqi HS5 و خود تیگو 8 پرو مکس هستند که البته رقیب جیلی بسیار پرشتاب تر هست، میتوانید امکانات و شتاب هر کدام هم در اینترنت پیدا کنید همگی مجهز به موتور 2 لیتری توربو.
1402/6/11
طراحی و فنیش واقعا خوبه،فکرکنم روی بقیه خودرو های سایپا روسفید کرده!