موضوعات داغ

رانا پلاس اتوماتیک خودرو جدید ایران خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 رونمایی شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

رانا پلاس اتوماتیک یا AMT، خودرویی جدید از ایران‌خودرو است که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی مشهد 1402 به نمایش درآمده است. این محصول جدید با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و توجهات بسیاری را نسبت به خود جلب کرد. این اتومبیل احتمالاً جایگزین نسخه دنده‌ای شش‌سرعته رانا پلاس پانوراما خواهد شد، که مدتی است تولید آن در ایران‌خودرو کاهش یافته است.

نمای عقب رانا پلاس اتوماتیک

طراحی و ویژگی‌های رانا پلاس اتوماتیک

رانا پلاس AMT از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسخه دستی این خودرو ندارد. یکی از ویژگی‌های بارز این خودرو سقف شیشه‌ای آن است که همچون نسخه پانوراما، به آن مجهز شده است. تغییرات ظاهری این خودرو به درون کابین آن نیز سرازیر شده است. اما یکی از بخش‌هایی که در طراحی این خودرو تغییر کرده است، اهرم تعویض دنده آن است.

کنترلر وضعیت دنده در این خودرو به‌صورت چرخان طراحی شده که حالت‌های اتوماتیک، دستی، خلاص و عقب را در اختیار راننده قرار می‌دهد. همچنین برای تغییر دستی دنده‌ها، دو شیفتر به قسمت پشت فرمان خودرو اضافه شده‌اند.

این تغییرات در طراحی رانا پلاس AMT، این خودرو را برای مصرف‌کنندگان ایرانی بسیار جذاب کرده است. به نظر می‌رسد این ویژگی‌های طراحی می‌توانند به فروش موفق این خودرو کمک کنند. تا حدی می‌توان ادعا کرد که این تغییرات در طراحی و ویژگی‌های خودرو، فروش موفق رانا پلاس AMT را تضمین می‌کند. با توجه به استقبال خوب از این خودرو در نمایشگاه خودروی مشهد، انتظار می‌رود این خودرو بازار خودروی ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

فضای داخلی رانا پلاس اتوماتیک

مشخصات فنی و امکانات رانا پلاس اتوماتیک

رانا پلاس اتوماتیک با استفاده از پیشرانه TU5 پلاس ایران‌خودرو بهره می‌برد. این پیشرانه با توان 113 اسب‌بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر، عملکرد نسبتا مناسبی را به ارمغان می‌آورد. موتور EC5 ایرانیزه یا TU5 پلاس، در خودروهای تارا و رانا پلاس پانوراما نیز استفاده شده است و در آینده نیز در پژو پارس بهینه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گیربکس نیمه‌اتوماتیک رانا پلاس

رانا پلاس با گیربکس نیمه‌اتوماتیک یا AMT، به راننده امکان می‌دهد شش دنده را به طور دستی یا اتوماتیک تعویض کند. این گیربکس، حالت پارک را ندارد و در هنگام پارک، رفتار آن مشابه گیربکس‌های دنده‌ای است. همچنین، حالت رانندگی برفی و اسپرت نیز برای رانا پلاس اتوماتیک در نظر گرفته شده است که جذابیت بیشتری را به این خودرو می‌بخشد.

گیربکس نیمه‌اتوماتیک رانا پلاس

در بخش آپشن‌های رفاهی و ایمنی، رانا پلاس اتوماتیک با رانا پلاس پانوراما شش‌سرعته همخوانی دارد. این خودرو با دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی به‌همراه ABS و EBD، فرمان برقی، کامپیوتر سفری، سنسور نور و باران، سنسور پارک عقب و آینه‌های برقی مجهز شده است. البته، لیست تجهیزات رانا پلاس AMT ممکن است تا زمان عرضه نهایی تغییر کند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/6/12
یه مانیتور حداقل بزارن تو سال ۲۰۲۳ ماشین بدون مانیتور دیگه مسخرس ولی کاش سورن اتومات یا نیمه اتومات رو بجای این تولید کنن
1402/6/12
دسته دنده رو ولومی کرده ولی هنوز چرخش قالپاق پلاستیکیه!!
1402/6/12
جایگزینی درکار نیست ۶سرعته دستی واتومات هرکدوم رو مشتری سفارش بده....گیربکس ۶سرعته دستی به روی ۲۰۷ دنده با موتورtu5پلاس هم گذاشته شد وبزودی جایگزین گیربکس ۵دنده دستی محصولات ایرانخودرو خواهد شد